اخبار بین المللی

روسیه: اوکراین از کشورهای آسیای میانه مزدور جذب می کند

روسیه: اوکراین از کشورهای آسیای میانه مزدور جذب می
کند
«ولادیمیر تارابرین» مدیر اداره چالش‌ها و تهدید‌های جدید در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دولت اوکراین از کشور‌های آسیای میانه عناصر نظامی مزدور جذب می‌کند.
طبق گزارش خبرگزاری ریانوستی، تارابرین طی اظهاراتی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: سفارتخانه‌های اوکراین بدون هیچ خجالتی، با اولویت قرار دادن شهروندان کشور‌های آسیای میانه، عناصر مزدور جذب می‌کند.
این دیپلمات روس تأکید کرد که کی یف آشکارا از شیوه‌های تروریستی استفاده می‌کند که از جمله آن ترور داریا دوگین روزنامه نگار روس، حمله تروریستی به پل کریمه، گروگانگیری و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی بوده است.
او در ادامه با اشاره به کمک‌های تسلحیاتی غرب و به ویژه آمریکا به اوکراین گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این کمک‌های کنترل نشده، در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.
خبرگزاری آرتی گزارش داده است که کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق درباره اوکراین دو گزارش از جنایات جنگی این کشور را به سازمان ملل ارائه کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز در نشست شورای امنیت ملی روسیه ضمن تاکید بر حفاظت از تمامیت ارضی خود در منطقه الحاقی دونباس وضعیت جنگی اعلام کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263142/روسیه-اوکراین-از-کشورهای-آسیای-میانه-مزدور-جذب-می-کند

دکمه بازگشت به بالا