اخبار بین المللی

بایدن: ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد خواهیم کرد

بایدن: ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد
خواهیم کرد
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در ماه دسامبر ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خودر ا تخلیه خواهد کرد.
بایدن در کنفرانسی مطبوعاتی با تاکید بر اینکه آمریکا باید تولید نفت خود را بدون تأخیر افزایش دهد، گفت: برای رسیدن به ثبات در بازار انرژی به تلاش خود ادامه می‌دهیم که برای این منظور به افزایش تولید نفت در آمریکا نیاز داریم.
رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که تدابیر دولت او قیمت نفت را ۴ دلار در هر بشکه کاهش داده افزود: زمانی که قیمت نفت به ۷۰ دلار در هر بشکه برسد، ذخایر نفت خود را مجدداً افزایش خواهیم داد.
او با تاکید بر تعهد خود به تسریع در روند حرکت به سمت انرژی‌های پاک گفت: از مقامات ذیربط خواهم خواست تا قیمت سوخت را برای مصرف کنندگان کاهش دهند.
بایدن در ادامه خواستار افزایش پالایش نفت در آمریکا شد و تصریح کرد: ۹۶ میلیارد دلار در حوزه انرژی‌های پاک سرمایه گذاری خواهیم کرد.
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه استفاده از نفت ذخایر استراتژیک براساس انگیزه‌های سیاسی نیست، افزود: می‌توانیم تولید نفت را همراه با تسریع در گذار به انرژی‌های پاک افزایش دهیم.یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه گفته بود که جو بایدن، روز چهارشنبه تصمیم خود برای تخلیه ۱۵ میلیون بشکه نفت دیگر از ذخایر استراتژیک را برای عرضه به بازار آمریکا و کاهش قیمت سوخت اعلام خواهد کرد.
این تصمیم آمریکا در حالی با هدف افزایش عرضه نفت و پایین نگهداشتن قیمت آن اتخاذ شده است که چندی پیش کشورهای عضو سازمان «اوپک پلاس» تصمیم گرفتند تا با هدف تنظیم بازار، تولید نفت را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263184/بایدن-۱۵-میلیون-بشکه-از-ذخایر-استراتژیک-نفت-خود-را-آزاد-خواهیم-کرد

دکمه بازگشت به بالا