اخبار بین المللی

بی ثباتی بهای نفت خام در بازار انرژی

بی ثباتی بهای نفت خام در بازار انرژی
سرمایه گذاران بازار انرژی امروز ترجیح دادند به دلیل احتمال کاهش عرضه و نیز برخی پیش بینی‌ها برای کاهش تقاضا در بازار جهانی در معاملات خود کمی محتاط عمل کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید.
این در حالیست که نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۵ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز گذشته در سخنرانی خود اعلام کرد قصد دارد ۱۵ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک آمریکا را در بازار عرضه کند و اگر این کار به کاهش قیمت منجر شود این میزان نفت را مجدد از بازار خریداری خواهد کرد.
این آزادسازی ذخایر نفت استراتژیک بخشی از برنامه ۱۸۰ میلیون نفت ذخیره شده استراتژیک است که آمریکا در فاصله کمی از حمله اوکراین به روسیه اعلام کرد قصد دارد وارد بازار انرژی کند.
با این حال، اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه و محصولات نفتی این کشور و نیز کاهش تولید روزانه حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام از سوی سازمان اوپک پلاس موجب نوسانات شدید در بازار انرژی شده است.
بسیاری از کارشناسان انرژی معتقدند تا پیش از آغاز سال جدید میلادی بهای نفت خام از مرز ۱۰۰ دلار در بشکه خواهد گذشت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263236/بی-ثباتی-بهای-نفت-خام-در-بازار-انرژی

دکمه بازگشت به بالا