اخبار بین المللی

تاکید حماس بر احیای روابط با سوریه

تاکید حماس بر احیای روابط با سوریه
“حازم قاسم” سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره سفر نمایندگان گروه‌های فلسطینی به سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور گفت: سفر هیئت جنبش حماس به دمشق در چارچوب اجرای اعلامیه این جنبش درباره تقویت روابط با سوریه انجام گرفت.
به نقل از الجزیره، وی ادامه داد: جنبش حماس تصمیم واضحی برای احیای روابط با سوریه اتخاذ کرده است و برخی طرف‌ها از حماس به علت این تصمیم انتقاد می‌کنند. کسانی که از این تصمیم انتقاد می‌کنند، درک درستی از واقعیت شرایط سیاسی کنونی اطلاع ندارد.
حازم قاسم تصریح کرد: خطرات واقعی مسئله فلسطین را تهدید می‌کند و رویکرد جهادی حماس، تردید ناپذیر است.
گفتنی است دیروز خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس به همراه هیئت‌های سایر گروه‌های فلسطینی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد. الحیه طی نشست خبری گفت: «از اراضی سوریه به اشغالگر صهیونیست می‌گوییم: «ما همه طرح‌هایش و نقشه‌های آمریکا را که به دنبال ضربه زدن به آرمان فلسطین است، شکست خواهیم داد.»
طلال ناجی، دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین نیز در این نشست گفت: «سوریه دژ مقاومت است که برای همه ما عزیز است و این دژ برای مردم فلسطین چیز‌های زیادی تقدیم کرده است. ما از بازگشت روابط بین حماس و سوریه خوشحال هستیم.»
ژوئن گذشته بود که دو مقام حماس به رویترز گفته بودند که این جنبش تصمیم گرفته تا روابط خود با دولت سوریه را از سرگیرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263251/تاکید-حماس-بر-احیای-روابط-با-سوریه

دکمه بازگشت به بالا