اخبار بین المللی

درخواست رسمی اوکراین از تل آویو برای راه اندازی سامانه گنبد آهنین در این کشور

درخواست رسمی اوکراین از تل آویو برای راه اندازی سامانه گنبد
آهنین در این کشور
مقامات اوکراینی در نامه رسمی به تل آویو به دلیل آنچه روش‌های جدید روسیه برای حمله موشکی به زیرساخت‌های اوکراین خوانده شده، از رژیم صهیونیستی خواستند سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را در این کشور راه اندازی کنند. 
به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، در این نامه که خطاب به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشته شده عنوان شده است که ممکن است روسیه در آینده‌ای نه چندان دور به سیستم موشکی مجهزی برای ادامه حملات به اوکراین متوسل شود.
به همین منظور، دولت اوکراین برای حفاظت از جان شهروندان خود از مقامات تل آویو خواسته تا همکاری‌های گسترده‌ای را در زمینه دفاع هوایی و موشکی آغاز کنند.
در ادامه این نامه آمده است: اوکراین به شدت علاقه‌مند است که در کوتاهترین زمان ممکن سامانه‌های دفاعی اسرائیل به ویژه سامانه تیر آهن، باراک – ۸، پاتریوت، گنبد آهنین، زنجیر دیویدریال رهگیر پیکان و نیز پشتیبانی اسرائیل برای آموزش نیرو‌های اوکراینی در جهت استفاده از این تجهیزات را دریافت کند.
مقامات اوکراینی همچنین ضمن این نامه تاکید کرده اند انتظار دارند مقامات اسرائیلی از این بسته پیشنهادی استقبال کنند.
پیش تر بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته بود از ارسال تسلیحات به کی یف خودداری کنند زیرا این احتمال وجود دارد که این تسلیحات در نهایت به دست ایران بیوفتند. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263252/درخواست-رسمی-اوکراین-از-تل-آویو-برای-راه-اندازی-سامانه-گنبد-آهنین-در-این-کشور

دکمه بازگشت به بالا