اخبار بین المللی

ند پرایس: موضوع پهپاد‌های ایرانی را در شورای امنیت مطرح کردیم

ند پرایس: موضوع پهپاد‌های ایرانی را در شورای امنیت مطرح
کردیم
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  اعلام کرد: آمریکا از ماه جولای در مورد استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین توسط روسیه هشدار داده بود.
به گزارش سی ان ان، او مدعی شد: امروز شواهد زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد روسیه برای حمله به مناطق مختلف اوکراین از این هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌کند.
ند پرایس در ادامه سخنان خود مدعی شد که روز گذشته (چهارشنبه) موضوع استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین به طور جمعی از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس در پشت درب‌های بسته در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده است.
پرایس همچنین افزود: ما نگرانی شدید خود را از انتقال این پهپاد‌های ایرانی به روسیه که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، بیان کردیم. ما در استفاده از ابزار‌های ممکن و روش‌هایی که در دست داریم همانند تحریم‌ها برای مقابله علیه تمامی کسانی که در انتقال این فناوری نقش دارند، لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.
در پایان هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد کشورش در حمایت‌های همه جانبه از اوکراین برای تقویت توانایی‌های دفاعی هوایی تاکید کرد.
این اظهارات در حالی از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کروات خود گفته بود که این پهپاد‌ها سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده و مسکو در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرده است که ایران و روسیه سالهاست که با یکدیگر همکاری‌های تسلیحاتی دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263334/ند-پرایس-موضوع-پهپاد‌های-ایرانی-را-در-شورای-امنیت-مطرح-کردیم

دکمه بازگشت به بالا