اخبار بین المللی

وزیر کشور انگلیس استعفا کرد

وزیر کشور انگلیس استعفا کرد
وزیر کشور انگلیس در حالی پست خود را از دولت لیز تراس ترک کرده است که احزاب مخالف دولت تراس را به چرخ و فلک هرج و مرج تشبیه کردند.
سام کوتس، معاون سردبیر اسکای نیوز می‌گوید که حادثه‌ای رخ داد که خانم بریورمن اطلاعات امنی را به اشتراک می‌گذاشت که نباید با تلفن شخصی انجام می‌داد و قوانین امنیتی دولت را زیر پا می‌گذاشت.
اعتقاد بر این است که این یکی از دو دلیلی است که او پست خود را ترک کرده است. بریورمن تنها ۴۳ روز پیش توسط تراس به سمت وزیر کشور انگلیس منصوب شده بود.
لیبرال دموکرات‌ها استعفای بریورمن از پست وزارت کشور را خروج آخرین مهره در چرخ فلک هرج و مرج محافظه کار‌ها توصیف کردند.
آلیستر کارمایکل، سخنگوی حزب لیبرال دموکرات گفت: این یک دولت هرج و مرج است. مردم نباید مجبور شوند روز به روز شاهد انفجار حزب محافظه کار باشند، در حالی که مردم واقعی رنج می‌برند.
نخست وزیر انگلیس پس از طرح جنجالی خود برای کاهش مالیات افراد ثروتمند که مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت.
گرانت شاپس وزیر کشور انگلیس شد
گرانت شاپس، وزیر پیشین ترابری انگلیس جانشین سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس شده است که امروز و در ششمین هفته از انتصابش استعفا داد و از دولت لیز تراس کناره گیری کرد.دولت انگلیس به طور رسمی تایید کرد گرانت شاپس به عنوان وزیر کشور منصوب شده و جایگزین سوئلا براورمن شده است.گرانت شاپس وزیر پیشین ترابری، در انتخابات درون حزبی اخیر برای تعیین جانشین بوریس جانسون نخست وزیر پیشین و رهبر حزب محافظه کار، هوادار سرسخت ریشی سوناک (Rishi Sunak) رقیب اصلی لیز تراس بود. او پنجمین وزیر کشور انگلیس است که در کمتر از شش سال اخیر، سکان این وزارتخانه مهم را بدست می‌گیرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263120/وزیر-کشور-انگلیس-استعفا-کرد

دکمه بازگشت به بالا