اخبار بین المللی

رزمایش هوایی بزرگ کره جنوبی و آمریکا در واکنش به آزمایشات کره شمالی

رزمایش هوایی بزرگ کره جنوبی و آمریکا در واکنش به آزمایشات
کره شمالی
با افزایش نگرانی‌ها درخصوص انجام هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی و رزمایش اخیر هوایی این کشور با ۱۵۰ فروند جنگنده، کره جنوبی با مشارکت آمریکا خود را برای برگزاری یک رزمایش هوایی ترکیبی بزرگ با ۲۵۰ جنگنده آماده می‌کنند.
سایت «استرایپس» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در این رزمایش بزرگ جنگنده‌های «اف-۱۶» و «اف-۳۵»‌ای و بی آمریکا و کره جنوبی حضور دارند.
بر اساس گزارش ارتش کره جنوبی، این رزمایش هوایی بر فراز حریم هوایی کره جنوبی از ۳۱ اکتبر تا ۴ نوامبر (دوشنبه ۹ آبان تا جمعه ۱۳ آبان) برگزار می‌شود و در آن ۱۴۰ جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی در کنار ۱۰۰ جنگنده آمریکایی پرواز خواهند کرد.
یکی از مقامات ارتش کره جنوبی در نشست خبری در وزارت دفاع این کشور گفت، این رزمایش از سال ۲۰۱۵ به این سو به منظور افزایش قابلیت همکاری بین نیرو‌های هوایی کره جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شود.
پیونگ یانگ از ۲۵ سپتامبر هشت آزمایش موشکی انجام داده است، از جمله یک موشک بالستیک میان برد که بر فراز ژاپن پرواز کرد و ۴۵۰۰ کیلومتر (۲۸۰۰ مایل) را در ارتفاع ۱۰۰۰ کیلومتری (۶۲۰ مایل) طی کرد. این یک رکورد برای موشک‌های کره شمالی است. کره شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ موشک پرتاب کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263073/رزمایش-هوایی-بزرگ-کره-جنوبی-و-آمریکا-در-واکنش-به-آزمایشات-کره-شمالی

دکمه بازگشت به بالا