اخبار بین المللی

از سر گیری روابط حماس و دمشق پس از ده سال

از سر گیری روابط حماس و دمشق پس از ده سال
اعضای حماس در سال ۲۰۱۱ و همزمان با جریانات موسوم به «بهار عربی» سوریه را ترک کردند، اما دیروز (چهارشنبه) هیأتی از این جنبش برای اولین بار پس از ده سال به سوریه رفت و با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
روزنامه «الاخبار» در گزارشی تحت عنوان «حماس-دمشق؛ پایان کابوس بهار» نوشت: این سفر اعلام رسمی کنار گذاشتن اختلافات ده ساله میان حماس و دمشق بود؛ این دیدار با تلاش طرف‌های مختلف در محور مقاومت به منظور ازسرگیری روابط میان حماس و سوریه و تقویت حمایت از مقاومت فلسطین صورت گرفت.
منابع وابسته به حماس به روزنامه الاخبار گفتند: این گام تاریخی در روز‌های آینده با گام‌های دیگری همراه خواهد شد که در نهایت به گشایش دفتر حماس در سوریه می‌انجامد. اعتمادسازی میان جنبش حماس و سوریه در دو سطح مردمی و رسمی به شکلی ثابت ادامه پیدا خواهد کرد.
«خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد محور مقاومت غیرقابل شکست بوده و روح مقاومت روز به روز در اراضی سوریه تجدید می‌شود.
طلال ناجی، دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین نیز در این نشست اعلام کرد «سوریه دژ مقاومت است که برای همه ما عزیز است و این دژ برای مردم فلسطین چیز‌های زیادی تقدیم کرده است. ما از بازگشت روابط بین حماس و سوریه خوشحال هستیم.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263390/از-سر-گیری-روابط-حماس-و-دمشق-پس-از-ده-سال

دکمه بازگشت به بالا