اخبار سیاسی

هشدار دیپلمات ارشد ایران به غربی‌ها، ادعاها علیه پهپادهای ایرانی گمراه‌کننده است!

هشدار دیپلمات ارشد ایران به غربی‌ها، ادعاها علیه پهپادهای
ایرانی گمراه‌کننده است!
سعید ایروانی نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن رد ادعاهای چندباره کشورهای غربی مبنی بر ارسال پهپادهای نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، به جمعی از خبرنگاران گفت: «ادعاهای مطرح شده از سوی غرب به هیچ وجه تعهدات ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض نمی‌کند». 
پس از برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در پی درخواست اوکراین، سعید ایروانی مواضع ایران در قبال جنگ اوکراین و اقدامات برخی کشورها برای مرتبط ساختن بحران اوکراین و قطعنامه ۲۲۳۱ را تشریح کرد. 
ایروانی  با اشاره به تجربه تلخ کشورمان در جنگ تحمیلی، تاکید کرد: ایران بعنوان کشوری که تجربه ۸ سال  تجاوز و جنگ تحمیلی  را پشت سرگذاشته ، بطور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و از طرف‌ها خواسته تا خویشتن‌داری به خرج داده، از افزایش تنش اجتناب نموده و در یک پروسه واقعی برای حل و فصل اختلافات وارد شوند و به ریشه‌های ایجاد این شرایط پرداخته شود».
ادعاهای طرف غربی در حالی مطرح می‌شود که کشورمان در طول چند ماه اخیر تلاش‌هایی برای توقف جنگ داشته است. ایروانی گفت: «ما از تلاش‌های جاری برای یافتن راه حل برای این مناقشه حمایت کرده و در این رابطه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  با همتایان خود در دو طرف درگیری در مناسبتهای مختلف تماس گرفته است». ایروانی این را هم گفت که برخی کشورها با ایجاد یک جنگ روانی، تفسیر گمراه‌کننده‌ای از قطعنامه ۲۲۳۱ ارائه می‌دهند.
اقدامات سیاسی آمریکا برای متهم‌کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق برجام در حالی بیان می‌شود که آمریکا در اقدامی یکجانبه‌گرایانه در دوران ریاست جمهوری ترامپ با نقض تعهدات بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شد. حالا آمریکا و سایر کشورهای اروپایی در حالی ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به جنگ اوکراین می‌کنند، که خود بارها تصدیق کرد‌ه‌اند که حجم بالایی از سلاح‌هایشان سر از عربستان درآورده است. سلاح‌هایی که بر سر ملت مظلوم یمن آوار شده و در نتیجه نابودی و گرسنگی را برای یمنی‌ها به بارآورده است. سازمان ملل بارها نسبت به وضعیت اسف‌بار یمن هشدار داده و تاکید کرده که یک فاجعه انسانی در حال رقم خوردن است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263332/هشدار-دیپلمات-ارشد-ایران-به-غربی‌ها-ادعاها-علیه-پهپادهای-ایرانی-گمراه‌کننده-است

دکمه بازگشت به بالا