اخبار بین المللی

دوام نخست وزیری تراس بیشتر است یا کاهو!

دوام نخست وزیری تراس بیشتر است یا کاهو!
روزنامه دیلی استار در چالشی که در کانال یوتیوب خود به راه انداخته است، دوره نخست وزیری لیز تراس را به دلیل نحوه عملکرد، برنامه‌ها و بازخورد‌های تصمیم‌های وی به عمر یک کاهو مقایسه کرده و از این طریق از نخست وزیر فعلی انگلیس خواسته که هر چه سریعتر از سمت خود استعفا دهد.
در این چالش که از روز جمعه گذشته به راه افتاده است عکس لیز تراس، نخست وزیر انگلیس در کنار یک کاهو قرار گرفته است و ساعتی هم در این قاب دیده می‌شود که نشان دهنده زمان دوام آوری هر کدام از اینهاست.
این چالش که با عنوان « آیا لیز تراس می‌تواند بیشتر از کاهو دوام بیاورد؟» شکل گرفته در راستای نگاه‌های انتقادی است که این روز‌ها به نخست وزیر وی در انگلیس وجود دارد و به دستمایه‌ای برای طنزپردازی و انتقاد‌های جدی در این رابطه تبدیل شده است.
منتقدان نخست وزیر انگلیس نقطه اشتراک لیز تراس با کاهو را داشتن تاریخ مصرف برای هر دوی آن‌ها عنوان کرده اند.

لیز تراس، نخست وزیر انگلیس روز گذشته در مجلس عوام این کشور به خاطر اشتباهات و خطا‌هایی که در برنامه اقتصادی مرتکب شده است رسماً عذرخواهی کرد.
گفته می‌شود برخی سیاست‌های اجرا شده از زمان روی کار آمدن لیز تراس به عنوان نخست وزیر در زمینه اقتصادی و کاهش مالیات‌ها اعتماد سرمایه گذاران به دولت را به شدت کاهش داده است.
تراس در واکنش به منتقدانش که خواهان استعفای سریع وی هستند گفته که تصمیم ندارد از سمت نخست وزیری کناره گیری کند و تا پایان دوره به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263482/دوام-نخست-وزیری-تراس-بیشتر-است-یا-کاهو

دکمه بازگشت به بالا