اخبار بین المللی

تعویق مجدد جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور

تعویق مجدد جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور
پارلمان لبنان که در جلسه نخست نتوانست رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کند و جلسه دوم پنجشنبه گذشته به حد نصاب نرسید و جلسه سوم هم اکنون در صحن پارلمان آغاز به کار کرده است.
به گزارش النشره، نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان دقایقی بعد اعلام کرد: به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه کنونی، انتخاب رئیس جمهور به دوشنبه آینده موکول شد.
این در حالی است که نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: افق فراروی ما جهت انتخاب رئیس جمهور جدید در کشور در بن بست قرار گرفته است و در صورت شکست جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، نزدیک کردن دیدگاه جریان‌های سیاسی را در دستور کار قرار خواهم داد.
او افزود: تلاش‌ها برای توافق بر سر یک رئیس جمهور جدید متوقف مانده است. رئیس جمهور باید گردآورنده باشد؛ نه تفرقه افکن. او باید دارای ماهیت اسلامی – مسیحی باشد و نسبت به جهان عرب سیاست ورزی کند و مهم‌تر از همه، از توافقنامه طائف محافظت کند.
پیش از این جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به جلسه امروز نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور جدید گفته بود نمایندگان این جریان در جلسه شرکت خواهند کرد، اما رای سفید خواهند داد.
محافل لبنانی نگران آن هستند که رئیس جمهور جدید در مهلت قانونی که اکنون در شرف پایان یافتن است، انتخاب نشود و در این صورت، در نهاد ریاست جمهوری لبنان خلاء قدرت ایجاد شود و شرایط سیاسی پیچیده‌تر شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263534/تعویق-مجدد-جلسه-پارلمان-لبنان-برای-انتخاب-رئیس-جمهور

دکمه بازگشت به بالا