اخبار بین المللی

انتقاد شماری از نمایندگان پارلمان اروپا از سیاست شرکت در جنگ اوکراین

انتقاد شماری از نمایندگان پارلمان اروپا از سیاست شرکت در جنگ
اوکراین
 سیاست اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین با انتقاد شماری از نمایندگان پارلمان اروپا مواجه شده است و آنان اتحادیه اروپا را عامل رنج ملت‌های اروپایی از جمله در زمستان سرد و با افزایش هزینه‌های برق می‌دانند.
به گزارش الجزیره، پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه) به بررسی جنگ روسیه در اوکراین و پیامد‌های آن بر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد.
نمایندگان اروپایی از کمیسیون اروپا به علت ناکامی در حمایت از اروپایی‌ها از پیامد‌های جنگ، انتقاد کردند. شماری از نمایندگان راستگرای افراطی در پارلمان اروپا تأکید کردند اتحادیه اروپا در جنگی شرکت کرده است که جنگ آن نیست. این نمایندگان، اتحادیه اروپا را عامل رنج ملت‌های اروپایی از جمله در زمستان سرد و با افزایش هزینه‌های برق دانستند.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت: باید تدابیری برای افزایش قیمت‌ها اتخاذ شود. خانواده‌های اروپایی شاهد افزایش بی سابقه بهای گاز بودند و شرکت‌های ما برای اهداف رقابتی مبارزه می‌کنند. مسئله فقط مربوط به رقابت در بازار داخلی نیست، بلکه در بازار انرژی جهان است.
وزیر امور اروپایی جمهوری چک نیز تأکید کرد اختلافاتی بین کشور‌های اروپایی درباره بحران انرژی وجود دارد.
به دنبال تحریم های غرب علیه روسیه، مسکو فروش انرژی را منوط به پرداخت روبل، پول ملی خود کرد اما کشورها از آن سرباز زدند و با تعیین سقف قیمتی برای روسیه، موجب کاهش انتقال گاز و نفت شدند که خود عامل ایجاد بحران انرژی در کشورهای اروپایی شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263583/انتقاد-شماری-از-نمایندگان-پارلمان-اروپا-از-سیاست-شرکت-در-جنگ-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا