اخبار بین المللی

زیان ۶ میلیارد دلاری کوبا از تحریم‌های دوران بایدن

زیان ۶ میلیارد دلاری کوبا از تحریم‌های دوران بایدن
«برونو رودریگز» تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا از سال ۱۹۶۲ میلادی تاکنون علیه کشورش را تروریسم دولتی توصیف کرد و گفت: در ۱۴ ماه نخست ریاست جمهوری «جو بایدن»، ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار خسارت به کوبا در نتیجه این تحریم‌ها وارد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ‏‎‏‏‎ وزیر امور خارجه کوبا بر اساس گزارش سال ۲۰۲۲ درباره تاثیرات تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا علیه کوبا که در ماه نوامبر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه خواهد داد، گفت: فشار حداکثری علیه کوبا توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا آغاز شد و جو بایدن این سیاست را حفظ کرده است.
او تشدید تحریم‌ها علیه هاوانا و پیامد‌های منفی آن بر جامعه کوبا را محکوم کرد و گفت: اگر این تحریم‌ها اعمال نمی‌شد، تولید ناخالص داخلی کوبا می‌توانست با وجود شرایط نامطلوب پیش‌روی اقتصاد کشور، ۴.۵ درصد در آن دوره رشد کند.
وزیر امور خارجه کوبا گفت: خسارت انباشته ناشی از شش دهه تحریم آمریکا علیه کوبا به ۱۵۴ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسیده و این یک رقم گزاف برای یک اقتصاد کوچک است. تحریم آمریکا یک همه‌گیری دائمی و گنجاندن نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریست اقدامی کشنده است. به این ترتیب، کوبا قربانی تروریسم، تروریسم دولتی و اقداماتی شده است که توسط ایالات متحده انجام می‌شوند.
از سال ۱۹۹۲ میلادی تا کنون، این برای سی‌امین بار است که کوبا گزارشی را به سازمان ملل ارائه می‌کند و خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه این جزیره می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263622/زیان-۶-میلیارد-دلاری-کوبا-از-تحریم‌های-دوران-بایدن

دکمه بازگشت به بالا