اخبار بین المللی

روسیه: آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند

روسیه: آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو تاکید کرد که آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند.
به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن در امور داخلی ایران مداخله می‌کند و به دنبال فرار از مذاکرات هسته ای است.
زاخارووا درباره اتهام زنی غرب به ایران نیز گفت: ادعای آمریکا و شرکای آن مبنی بر اینکه ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار می‌دهد تنها استنباط‌هایی با هدف فشار بر تهران است.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: محدودیت های اعمال شده از سوی غرب بر صادرات محصولات غذایی ما باید برداشته شود. آمریکا برای جلوگیری از صادرات محصولات غذایی روسیه به تهدید و روش های باج خواهی متوسل می‌شود.
زاخارووا درباره نورد استریم نیز افزود: کشتی‌های نظامی سوئدی در روز انفجار در نزدیکی خطوط لوله گاز نورد استریم حضور داشتند. ناکامی سوئد در افشای نتایج تحقیقات در مورد انفجارهای خط نورد استریم سوالات بسیاری را ایجاد می کند. غرب در تلاش است تا حقیقت انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم را پنهان کند.
او درباره جنگ اوکراین هم گفت: محموله های تسلیحاتی که اتحادیه اروپا به اوکراین ارسال می کند، این اتحادیه را به شریک درگیری تبدیل می‌کند. تسلیحات ارائه شده به کی‌یف به بازارهای سیاه می رود تا بعداً در آفریقا و آسیای جنوب شرقی ظاهر شود. رژیم کی‌یف به تعقیب سیاستمداران مخالف و فعالان حقوق بشر در این کشور ادامه می دهد. دولت های اروپایی پول زیادی را برای تسلیح اوکراین هزینه کردند و اکنون به شهروندان خود توصیه به ریاضت می کنند.
روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره برجام مدعی شد که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به بن‌بست رسیده است.
گروسی گفت که دسترسی آژانس به اطلاعات درباره ایران مختل شده، زیرا در ماه‌های اخیر بازرسان اجازه بازدید از سایت‌ها را ندارند و همچنین افزود: «مذاکرات برجامی اکنون به بن‌بست رسیده است.»
از سوی دیگر آمریکا مدعی است که دیگر تلاشی برای برجام نمی‌کند و از مذاکرات عقب‌نشینی کرده است. «رابرت مالی» مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در همین راستا اعلام کرد احیای برجام هم اینک در دستور کار واشنگتن قرار ندارد.
پیش از رابرت مالی، وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده بود که تمرکز دولت این کشور در حال حاضر نه بر احیای توافق برجام، بلکه بر ناآرامی‌ها در ایران است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263706/روسیه-آمریکا-در-امور-داخلی-ایران-دخالت-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا