اخبار بین المللی

نخست وزیر انگلیس استعفا کرد

نخست وزیر انگلیس استعفا کرد
لیز تراس، نخست وزیر انگلیس استعفای خود را اعلام کرد و گفت تا زمان تعیین نخست وزیر جدید به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.
به گزارش گاردین، تراس در این باره گفت: تصمیم خود را مبنی بر کناره گیری از نخست وزیری و رهبری حزب محافظه کار به اطلاع پادشاه رساندم و تا انتخاب رهبر جدید به انجام وظایف خود ادامه خواهم داد. حزب ظرف یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس پس از ۶ هفته نخست وزیری تاکید کرد در شرایط فعلی نمی‌تواند به کارش ادامه دهد و استعفا می‌کند.
پس از اعلام استعفای نخست‌ وزیر انگلیس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر خواستار برگزاری فوری انتخابات سراسری شد.
تا ظهر امروز دستکم ۱۶ نفر از نمایندگان حزب محافظه کار، مخالفت خود را با لیز تراس اعلام کرده بودند.
در پی پیامد‌های منفی رویکرد‌های سیاسی و اقتصادی تراس و برکناری وزیر خزانه داری و استعفای وزیر کشور انگلیس در آغاز راه نخست وزیری، درخواست‌ها برای کنارگیری او افزایش یافت.
تراس پس از طرح جنجالی خود برای کاهش مالیات افراد ثروتمند مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت. این تصمیم با انتقادات شدید مواجه شد و در نهایت پس گرفته شد. با این حال، تنش‌های ایجاد شده در بازار انگلیس و تورم در کنار افت ارزش پوند همچنان از مسائل اصلی در این کشور بودند. انتقادات به سیاست‌های مالی تراس تا جایی بالا گرفت که رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر گزارش دادند جلساتی غیرعلنی برای تعیین نخست وزیر جدید تشکیل شده و نمایندگان در حال رایزنی برای انتخاب نخست وزیر دیگری هستند. 
برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در انگلیس معتقد بودند لیز تراس اعتبار لازم را برای ادامه کار ندارد و باید با انتخابات زودهنگام، تکلیف دولت آینده روشن شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263722/نخست-وزیر-انگلیس-استعفا-کرد

دکمه بازگشت به بالا