اخبار بین المللی

بازدید پوتین از نیروهای بسیج روسیه

بازدید پوتین از نیروهای بسیج روسیه
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار از زمانی که در تاریخ ۲۱ سپتامبر فرمان بسیج عمومی نیرو‌های روسیه را صادر کرد، به یک مرکز از این نیرو‌ها رفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از پوتین را به نمایش گذاشته است که پوتین از این مرکز در منطقه «ریازان» در جنوب شرقی مسکو بازدید کرده با لباس مشکی تیراندازی می‌کند.
پیش‌تر اوایل ماه جاری پوتین در اظهاراتی راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران در اوکراین را برای کشور‌های غربی بی‌معنی دانست، در ادامه اعلام کرد که یک بسیج نظامی جزئی در روسیه تشکیل شده است و گفت: «فقط شهروندانی که در نیرو‌های مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تخصص‌های خاص نظامی و تجربه مرتبط باشند، مشمول خدمت اجباری خواهند بود. امروز تصمیم بسیج نسبی ارتش را امضا کردم و شورای فدراسیون روسیه را از این تصمیم مطلع خواهیم کرد. دستور بسیج نسبی به دولت این امکان را می‌دهد که به سرعت مکانیسم‌های تحقق خواسته‌های وزارت دفاع را تغییر دهد.»
از زمانی که ولادیمیر پوتین اعلام بسیج عمومی کرده است تاکنون در چندین دفتر ثبت نام نیرو‌های روسیه تیراندازی گزارش شده است.
بلینکن: پوتین منطقی است اما تصمیماتش نه!
«آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در مصاحبه اخیر خود ولادیمیر پوتین را فردی منطقی دانست اما گفت که تصمیمات او را منطقی ارزیابی نمی‌کند و گفت: «سخت است که ذهن یک نفر را متوجه شوید، فکر می‌کنم او فردی منطقی است، اما تصمیماتش یا بهتر بگویم اهدافش منطقی نیست.»
پیش‌تر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفته بود ولادیمیر پوتین با تصمیم بسیج نیروهای عمومی خود را در مخصمه سختی گذاشته است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263828/بازدید-پوتین-از-نیروهای-بسیج-روسیه

دکمه بازگشت به بالا