اخبار علمی پزشکی

همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی تسهیل می‌شود

همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی تسهیل
می‌شود
سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: بر اساس شرایط فراهم شده روند همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی با راه‌اندازی دفتر تعامل (همکاری با نیروهای مسلح) تسهیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علی شمسی‌پور، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با تعامل صورت گرفته با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، موافقت اولیه اعطای امریه سربازی به محققان پسادکترا و کسر خدمت دانشجویان ارشد و دکترا که پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه دفاعی دارند، فراهم شده است.
وی ادامه داد: مقرر شد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح اذن مقام معظم رهبری را برای این امر اخذ کنند و در صورت موافقت برای تسهیل همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها با حوزه دفاعی، دفتری (دفتر تعامل) در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.
دفتر تعامل پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی
شمسی‌پور افزود: این دفتر که در برخی دانشگاه‌های بزرگ و مرتبط با حوزه دفاعی دایر می‌شود، پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی، معافیت تحصیلی، کسری سربازی مربوط به پارساهای نیازمحور، امریه پسادکترا، امریه فناوری و سربازی را برعهده دارد.
سخنگوی وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی این طرح، خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته دانشگاهی، صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور است و تنها یک کارشناس اداری در این دفتر حضور خواهد داشت.
وی افزود: قراردادهای همکاری پژوهشی متعددی طی سال‌های قبل میان وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی برای افزایش قدرت دفاعی کشور منعقد و اجرا شده و بسیاری دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نتیجه این همکاری است.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل نیز روز گذشته و در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری، گفت: در اثر تعامل وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد چند اتفاق بیفتد؛ اول این که اجازه امریه پسا دکترا را قرار شد ستادکل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری بگیرند.
وی ادامه داد: همچنین برای امریه سربازی پارک‌های علم و فناوری قرار شد یک دفتر در هر دانشگاهی به نماینده نیروهای مسلح اختصاص داده شود تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با نیروهای مسلح قرار است انجام شود، از این طریق پیگیری شود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401072815886/همکاری-پژوهشی-دانشگاه-ها-در-طرح-های-دفاعی-تسهیل-می-شود

دکمه بازگشت به بالا