اخبار بین المللی

آمریکا: نیروهای ایرانی در کریمه به روسیه کمک می کنند

آمریکا: نیروهای ایرانی در کریمه به روسیه کمک می کنند
آمریکا بار دیگر مدعی استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شد. 
به نقل از سی ان ان، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت: واشنگتن تایید می کند که روسیه از پهپادهای ایرانی در شبه جزیره کریمه برای انجام حملات در اوکراین استفاده می کند. 
وی بدون ارائه هیچ شواهدی مدعی شد: ارزیابی های ما طی روزهای اخیر حاکی از آن است که نیروهای ایرانی در کریمه حضور دارند و به روسیه در انجام حملات پهپادی به اوکراین یاری می رسانند. روسیه ده ها فروند پهپاد تهاجمی از تهران خریداری کرده است و به احتمال زیاد در آینده محموله های بیشتری دریافت خواهد کرد. 
این مقام آمریکایی تاکید کرد: مسکو و تهران برخلاف آنچه اکنون در اوکراین در جریان است به تکذیب همکاری میان خود ادامه می دهند. برخلاف واقعیت میدانی، ایران همچنان بر ادعاهای پیشین خود تاکید دارد.
ادعاهای مقامات آمریکایی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده اند که مواضع بی طرفانه ای در این جنگ داشته و به دنبال حل و فصل اختلافات موجود میان دو طرف از طریق گفتگو هستند. مقامات وزارت خارجه در چند نوبت با تماس میان دو طرف از آمادگی خود برای میانجیگری در این موضوع خبر داده بودند. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263933/آمریکا-نیروهای-ایرانی-در-کریمه-به-روسیه-کمک-می-کنند

دکمه بازگشت به بالا