اخبار فضای مجازی

داور مسابقه باعث تنش بازی پرسپولیس و ملوان شد/ حرکت مازیار زارع ۶ ماه تا یکسال محرومیت دارد

داور مسابقه باعث تنش بازی پرسپولیس و ملوان شد/ حرکت مازیار
زارع ۶ ماه تا یکسال محرومیت دارد
حسین عسگری کارشناس داوری  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت علی صفایی داور بازی پرسپولیس و ملوان اظهار کرد: در مجموع داور مسابقه اشتباه تاثیرگذاری نداشت، اما با قضاوتش در نیمه دوم بازی را سخت کرد. او با نگرفتن ۵، ۶ خطا باعث شد که بازی به تنش کشیده شود. لوکادیا مهاجم پرسپولیس با دست بازیکن ملوان راهل داد، اما داور مسابقه خطایش را نگرفت و کارت زرد به او نداد.
او ادامه داد: داور مسابقه در صحنه مشکوک به پنالتی ۲۵ الی ۳۰ متر فاصله داشت و همین موضوع باعث شد که ملوانی‌ها اعتراض کنند. بازیکن ملوان خیلی ماهرانه در محوطه جریمه پرسپولیس شبیه سازی کرد و پنالتی رخ نداد، اما داور مسابقه باید به آن بازیکن به خاطر شبیه سازی کارت زرد می‌داد و این کار را نکرد. داوری که با صحنه‌های بازی فاصله دارد آن داور قاطعیت و اعتماد به نفس ندارد.
عسگری بیان کرد: فیلمبرداری این بازی آن قدر ضعیف بود که  تنها از طریق نقل و قول گزارشگر بعضی از اتفاقات بازی را متوجه می‌شدیم. گزارشگر هم می‌گفت زارع به داور گفته با بازیکنان خودم صحبت کردم و به چه دلیل کارت دادی؟ البته اگر سرمربی در زمان صحبت با بازیکن خودش حرف ناشایستی به کار ببرد هم داور می‌تواند او را اخراج کند. البته هر اتفاقی هم رخ داده باشد سرمربی ملوان اجازه نداشت که داخل زمین بیاید و به سینه داور بزند و باید دید ارکان قضایی چه تصمیمی می‌گیرند.  حرکت زارع زننده و زشت بود. البته با توجه به اینکه علی صفایی در تست اول مردود شد، نمی‌دانم چگونه از او تست گرفتند و این داور را قبول کرده‌اند که در نیمه دوم فوق‌العاده کم تحرک و از دور قضاوت می‌کرد.
کارشناس داوری درباره مدت محرومیت مازیار زارع گفت: کمیته انضباطی فیفا  در صورت تماس و هل دادن به داور آن فرد خاطی را به مدت ۶ ماه تا یکسال محروم می‌کند.
او درباره اینکه چه نمره‌ای به داور بازی پرسپولیس و ملوان می‌دهد، گفت: درست است که داور مسابقه اشتباه تاثیرگذاری نداشت، اما با خطا‌هایی که نگرفت باعث افزایش اعتراض‌ها شد و جو بازی را متشنج کرد. در مجموع قضاوت صفایی رضایت بخش بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263899/داور-مسابقه-باعث-تنش-بازی-پرسپولیس-و-ملوان-شد-حرکت-مازیار-زارع-۶-ماه-تا-یکسال-محرومیت-دارد

دکمه بازگشت به بالا