اخبار فضای مجازی

کریمی :ما در جریان تصیمیمات آجورلو نبود/تغییر با تصمیم هیئت مدیره صورت گرفت

کریمی :ما در جریان تصیمیمات آجورلو نبود/تغییر با تصمیم هیئت
مدیره صورت گرفت
حجت کریمی عضو هیات مدیره استقلال در مورد تغییر و تحولات مدیریتی در باشگاه استقلال اظهار داشت: هیأت مدیره این تصمیم را گرفت و در جلسه‌ای که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد تصمیم گرفتیم تغییر و تحولاتی در مدیریت باشگاه استقلال به وجود بیاید به همین دلیل این تغییرات هم برای بهتر شدن و پیشرفت باشگاه بود. سه نفر از اعضا موافق و یک نفر مخالف این تصمیم بودند.
وی درمورد دلیل غیب آجورلو در آن جلسه توضیح داد: درخواست شده بود در جلسه شرکت کند، اما خودش تشریف نیاورد. اگر بخواهیم شفاف بگویم محمد مؤمنی مخالف برکناری آجرلو بود.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: در این حدود یکسال که در خدمت هیأت مدیره باشگاه بزرگ استقلال بودم هیچ وقت خودم در رسانه‌ها حضور نداشتم خیلی عزیزان لطف داشته و مرا به برنامه دعوت کردند، اما نرفتم، اما اکنون به خاطر هواداران در برنامه حضور پیدا کردم تا اگر اطلاعاتی است اعلام کنم.
کریمی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال برنامه‌های تلویزیونی را تحریم یا در دوره مدیریت آجرلو با آن‌ها قهر کرده بود، گفت: بحث این مسائل نبود در همان دوره‌ای که اعلام کردند باشگاه استقلال حضور عوامل خود در تلویزیون را تحریم کرده من گفتم به هیچ عنوان تحریمی وجود ندارد به این خاطر که استقلال خصوصی، شخصی نیست که من بخواهم تلویزیون را تحریم کنم. این باشگاه و صدا و سیما متعلق به مردم هستند نمی‌توانیم اتفاقی را رقم بزنیم و بگوییم تلویزیون را تحریم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: برای کسب پول پخش محیطی گفتند از این راه اقدام کنیم، اما هیأت مدیره، صدا و سیما را تحریم نکرد بیشتر حرف هیأت مدیره این بود تا صدا و سیما با ما همکاری کرده و جلوی پلتفرم‌هایی که بازی‌های استقلال را رایگان پخش می‌کنند بگیرد نه اینکه ما بخواهیم صدا و سیما را تحریم کنیم به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه استقلال در دوره مدیریت آجرلو بدون باخت قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و امسال هم با تفاضل گل در رتبه دوم جدول قرار گرفته و در فوتبال نتیجه‌گرا به ترکیب برنده دست نمی‌زنند، به همان تفاسیر چرا آجرلو کنار گذاشته شد پاسخ داد: دلیل این موضوع را خود آجرلو بهتر می‌داند. وی در این یک سال برای تیم زحمت کشید و از آجرلو تشکر می‌کنم. متأسفانه سیستم مدیریتی کل باشگاه‌ها دولتی به همین صورت است. بدهی‌های زیاد از دوره مدیریت قبلی برای بعدی باقی می‌ماند.
کریمی در خصوص اینکه باشگاه استقلال در دوره مدیریت استقلال ۲۰۰ میلیارد بدهی به بار آورد، گفت: این مبلغ را از کجا آوردید زمانی که آجرلو استقلال را تحویل گرفت اصل بدهی باشگاه ۲۸۰ میلیارد بود و برخی بدهی‌های ثبت نشده وجود داشت که برای آن حکم گرفته بودند. مبالغی مثل ۴۰ و ۱۵ میلیارد داشتیم که به رقم اصلی اضافه شد. در کل حدود ۴۰۰ میلیارد بدهی به مدیریت جدید رسید. من مدیر تسویه بودم و فعالیت خود را برای تسویه این حساب‌ها شروع کردیم.
وی ادامه داد:‌۷۰، ۸۰ میلیارد بدهی بازیکنان فصل قبل بود که کل آن پرداخت شد. در کل سه بازیکن باقی مانده‌اند که مجموع بدهی‌شان ۳ میلیارد می‌شود و خودشان نیامده‌اند پول را بگیرند. ۲۰۰ میلیارد بدهی نیز به اشخاص و شرکت‌ها داشتیم که آن‌ها نیز آرام آرام آمدند و تسویه گرفتند. مدیران دوره‌های قبلی تا وقتی مدیریت باشگاه به ما رسید همه زحمت کشیدند، اما مشکلاتی مثل نبودن بودجه و درآمد وجود داشت. خدا را شکر وقتی ما ورود کردیم اتفاق بزرگی افتاد و آن هم ورود باشگاه به بورس بود. این موضوع به تیم مدیریتی کمک خیلی خوبی کرد وارد شدن پول بورس به استقلال کار بزرگی بود و خوشبختانه بعد از چندین سال توانستند استقلال و پرسپولیس را وارد بورس کنند. پول تزریق شده از این محل به هر دو باشگاه کمک زیادی کرد و توانستند خیلی از بدهی‌ها و هزینه‌ها را از همین منبع تأمین کنند. کل بدهی‌های باشگاه انباشته شده بود به باشگاه فشار وارد کرد. حتی ۱۵ سال سنوات کارمندان استقلال مانده بود خدا را شکر همه این‌ها تسویه شد.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه بدهی ناشی از تبلیغات محیطی یکی از دلایل برکناری آجرلو بوده و ادعای او در ابتدای فصل مبنی بر اینکه ۶۰ میلیارد پول به سازمان لیگ می‌دهند در شرایطی این سازمان در همان مقطع اعلام کرد این کار نشدنی است و مدیرعامل اسبق استقلال باز هم مدعی شد ۵۰۰ میلیارد کف درآمدزایی ما با کارگزار است که از این طریق ۱۱۵۰ میلیارد مربوط به تبلیغات محیطی و ۶۰ میلیارد پرداختی به سازمان لیگ خواهد بود، توضیح داد: شاید ما حرف‌هایی بزنیم که هوادار خوشش بیاید و طرفدار جذب شود به گفته خود عزیزان هیچکدام از این منابع انجام نشد و اینکه سازمان لیگ می‌گوید ۶۰ یا ۹۰ میلیارد طلب داریم بحث دیگری است و این درست نیست. در ماجرای تبلیغات محیطی پس از بحث‌های مطرح شده سازمان لیگ اعلام کرد ۳ میلیارد به ما بدهید.
کریمی عنوان کرد: باشگاه هم به این دلیل که عدد بزرگی را اعلام کند ۳ میلیارد تومان پرداخت شود. استقلال برای ۱۵ بازی باید ۴۵ میلیارد تومان پرداخت می‌کرد. ۱۰ میلیارد از این مبلغ محقق شد و آن را پرداخت کردیم. در ادامه با سازمان لیگ به مشکل خوردیم. اگر طرف قرارداد ما و کارگزار ۱۰۰ میلیون تومان تبلیغات قبول می‌کرد سازمان لیگ زیر این قیمت را قبول کرد و روی تبلیغات به سمت این سازمان می‌رفت به همین دلیل کارگزار نمی‌توانست درآمدزایی کند.
وی در مورد شکست استقلال در این پروژه پاسخ داد: اگر سازمان لیگ همکاری می‌کرد شکست نمی‌خوردیم پیش از این سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی ۵ میلیارد به استقلال و پرسپولیس می‌داد از این مبلغ ۵ درصد برای بازیکن کسب می‌کردند و در نهایت یک میلیارد به خود باشگاه می‌رسید. چگونه باشگاه استقلال در فصل جدید باید بابت تبلیغات محیطی ۶۰ میلیارد بدهد، اما خود سازمان لیگ ۸۰ میلیارد تومان این تبلیغات را فروخته است؟ آجرلو قصد داشت این اتفاق را رقم بزند، اما بحث رقابتی بود وقتی سازمان لیگ قیمت‌ها را پایین آورد و اجازه پخش به ما داده نشد و مسائل دیگری هم اتفاق افتاد که این درآمد‌ها به وجود نیامد چنین شرایطی ایجاد شد.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص دلیل مابه‌التفاوت بین ۶۰ و ۹۰ میلیارد مورد ادعای سازمان لیگ عنوان کرد:‌۳۰ میلیارد مربوط به فصل با ۶۰ میلیارد امسال جمع زدند و مبلغ به ۹۰ میلیارد رسیده که این موضوع اصلاً درست نیست در اصل هم کارگزار باشگاه بدهکار است.
کریمی در خصوص اینکه باشگاه استقلال تعهدات کارگزار را ضمانت کرده توضیح داد: من شنیده‌ام می‌گویند اسناد تعهدی کارگزار جعلی است که این موضوع صحت ندارد. مگر باشگاه دولتی می‌تواند چنین اسنادی را جعل کرده و به سازمان لیگ بدهد؟ به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد فضای مجازی مطلب را جلو برده برای یک تا دو چک کارگزار هم که برگشت خورده پول در حساب است، اما خود سازمان لیگ آن را برداشت نمی‌کند دلیلش را هم نمی‌دانم.
وی در مورد اینکه ظاهراً وزیر ورزش بدهی استقلال به سازمان لیگ را به یک سوم رسانده و آیا اکنون به جای ۶۰ میلیارد باید ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کند، گفت: برای هر بازی باید سه میلیارد به سازمان لیگ پرداخت می‌کردیم که یک سوم از آن را باشگاه می‌دهد. تعهد باشگاه استقلال ۶۰ میلیارد بوده باید ۲۰ میلیارد را خودمان پرداخت کنیم.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا وزیر ورزش به شرط برکناری آجرلو پذیرفته استقلال یک سوم بدهی را پرداخت کند، گفت: این کمک از قبل انجام شده بود و مربوط به الان نیست.
کریمی در مورد اینکه چه زمانی مدیرعامل و هیأت مدیره استقلال به این نتیجه رسیدند که پرداخت ۶۰ میلیارد تعهد قابل انجام نیست خاطرنشان کرد: وقتی به این نتیجه رسیدیم که پخش تبلیغات کارگزار به مشکل خورد و از آنجا کل بحث تبلیغات محیطی به حاشیه رفت. در آنجا وزیر ورزش کمک و به موضوع ورود کرد تا استقلال فقط یک سوم بدهی تبلیغات محیطی را پرداخت کند.
وی در خصوص دوره مدیریتی فتح‌الله‌زاده در این باشگاه گفت: روزی که فتح‌الله زاده انتخاب شد به همراه معاون وزیر ورزش در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر ورزش به او اعلام کردم اکنون که ورود کرده‌اید استقلال بدهی و طلب‌هایی دارد فردا نیایید بگویید پول نبود و نتوانستم کار کنم یا بدهی روی میز من بود. نباید این صحبت‌ها باشد. زیرا هر مدیری بیاید می‌گوید از دوره مدیریت قبلی بدهی داشتیم. به فتح‌الله‌زاده گفتیم باید با این وضعیت کار کند اگر قبول می‌کند بسم‌الله و او هم قبول کرد و گفت همیشه به همین صورت به استقلال آمدم و گله‌ای هم ندارم برای پیشبرد باشگاه آمدم در اصل تعهد داد.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد نحوه هزینه‌کرد پول فرابورس گفت: بزرگ‌ترین سرمایه باشگاه استقلال هوادارانش هستند اکنون که هوادار در استادیوم نیست بازی‌ها حس و حالی ندارد. دلیل بالا بودن ارزش و قیمت استقلال هواداران هستند. باشگاه بدون هوادار قیمتی ندارد. طرفدار به استقلال قیمت داده است. پشت تمام کار‌های هیأت مدیره، مدیرعامل و خود باشگاه طرفداران هستند و باید به آن‌ها احترام بگذاریم.
کریمی افزود: قرار بود ۲۵ درصد از پول بورس بابت بدهی‌ها و این مسائل هزینه شود و این اتفاق افتاد. ۲۵ درصد از پول را از حساب بورس برداشتیم و آن را هزینه کردیم. این کار مجوز با سازمان بورس انجام شد.
وی در مورد اینکه قرار بود کل این مبلغ سرمایه‌گذاری شود و قرار نبود صرف پرداخت بدهی‌ها بشود، پاسخ داد: در یک صورتجلسه به ما مجوز دادند ۲۵ درصد از پول بورس را بابت بدهی‌ها هزینه کنیم، زیرا به جز آن چاره‌ای برای پرداخت بدهی نداشتیم. البته طبق آماری که خودم گرفتم نزدیک ۹۰ میلیارد تومان طلب داریم.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه باشگاه استقلال از کجا ۹۰ میلیارد طلب دارد، عنوان کرد: بخشی از طلب ما مربوط به بحث تبلیغات، کار‌های انجام شده در زمینه زیرساخت‌ها و … بود که نمی‌خواهم اکنون اعلام کنم.
کریمی در خصوص اینکه آیا باشگاه استقلال برای رضایت‌نامه مهدی قاعدی باید ۸۰۰ هزار به الاهلی امارات پرداخت کند گفت: خیر، حساب باشگاه اماراتی تسویه شده و هیچ حساب و کتابی با استقلال ندارد. هزینه انتقال قائدی انجام شده است. فقط دو نفره مانده‌اند که با کمک هیأت مدیره نیز پرداخت می‌شود.
وی در خصوص وضعیت پرداخت طلب استقلال به استراماچونی و بازیکنان این تیم گفت: تمام بدهی‌های باقیمانده مربوط به بازیکنان فصل‌های قبل را پرداخت کردیم.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد میزان پرداختی این فصل به باشگاه به بازیکنان توضیح داد: میانگین ۳۰ درصد پرداخت کرده‌ایم.
کریمی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه بازیکنان استقلال برای این فصل ۵ تا ۱۰ درصد قراردادشان را دریافت کردند، گفت:‌برخی بازیکنان ۳۵ و یا ۴۵ درصد دریافتی داشتند به همین دلیل این خبر را تکذیب می‌کنم. طلب بازیکنان برای فصل گذشته را تسویه کردیم در کل برای این فصل میانگین ۳۰ درصدی پرداختی داشتیم و بابت فصل قبل نیز بدهی نداریم. بدهی ما اکنون فقط برای استراماچونی و پادومانی است.
وی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه وزیر ورزش به دلیل مخالفت با جذب ساپینتو با آجرلو به اختلاف خورده است اظهار داشت:‌در جلسه‌ای که برای انتخاب مربی داشتیم قرار بر این شد مربی ایرانی انتخاب کنیم و این موضوع را صورتجلسه کردیم. مدیرعامل وقت پیگیر قضیه شد، اما موفق به قرارداد بستن با جواد نکونام و چند گزینه دیگر نشد. استقلال باشگاه بزرگی است با امیر قلعه‌نویی هم مذاکراتی داشتیم و هوادار هم انتظار دارد اگر یادتان باشد در همان زمان هجمه بزرگی به استقلال آمد و گفتند انتخاب سرمربی چه شد؟ تیم‌های دیگر مشغول یارگیری بودند، اما ما نتوانسته بودیم مربی مدنظرمان را پیدا کنیم.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال افزود: در نهایت با جذب ساپینتو و قرارداد بستن با او موافقت شد در جریان نیستم که وزارت ورزش موافقت کرده بود یا خیر. یکی از مشکلاتی که سبب شد نتوانیم همکاری خود با آجرلو را ادامه بدهیم این بود که خیلی از مسائل در هیأت مدیره اتفاق نمی‌افتاد.
کریمی در مورد اینکه با این تفاسیر فرضیه قبول نکردن حرف هیأت مدیره و وزیر ورزش توسط آجرلو درست بود گفت: در جلسه‌ای که در وزارتخانه برای صورتجلسه برکنار آجرلو داشتیم گفتم مشکل این بود که هیأت مدیره در جریان خیلی اتفاقات نبود برخی از عزیزان در جریان بودند که هیچگونه حق امضایی نداشتند. اطرافیان آجرلو و افرادی در جریان موارد بودند همیشه می‌گفتم اگر قرار است کسی پیگیر باشگاه استقلال باشد باید حق امضاء هم داشته باشد.
وی در مورد اینکه انتخاب ساپینتو نیز از همین کانال صورت گرفت، گفت: من به عضو هیأت مدیره گفتم شما در برنامه‌های تلویزیونی می‌گویید فلان بازیکن یا مربی را می‌خریم، اما هیچکدام خبر نداشتید چه خبر است اطلاعات ناقصی که دست‌تان آمده بود اعلام می‌کردید متأسفانه هیچ یک از اعضای هیأت مدیره در جریان نبودند قرارداد‌ها به چه صورت است.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص ابهام مالی ۶۰ میلیاردی مطرح شده مبنی بر فعالیت‌های آجرلو که فتح‌الله‌زاده اعلام کرد این وصله‌ها به او نمی‌چسبد گفت: به هیچ عنوان این موضوع درست نیست استقلال و پرسپولیس به بورس رفتند همه چیز باید شفاف باشد. به هیچ عنوان نباید تخلف کنیم و همه این مسائل را فضای مجازی ایجاد کرده است همان روز در جلسه به فتح‌الله‌زاده گفتم این مسائل را پیگیری و اعلام نکند. ۶۰ میلیارد فلان‌جا گم شده است. باشگاه حسابرس دارد و اکنون وارد بورس شده است تمام این مسائل باید شفاف صورت بگیرد.
کریمی در مورد اینکه آیا برای کسب مجوز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قولی به هواداران می‌دهد، اظهار داشت: با فتح‌الله‌زاده جلسه داشتیم و قرار شد روز یکشنبه نیز جلسه هیأت مدیره را برگزار کنیم. روی این موضوع صحبت خواهیم کرد که هیأت مدیره و مدیرعامل قوی‌تر از گذشته پشت هم باشند. باید محکم جلو بروند، زیرا موفقیت استقلال برای ما است. این قول را به هواداران می‌دهیم تا بار دیگر قهرمان شویم.
وی در خصوص اینکه تخمین زده می‌شود آبی‌پوشان برای باز شدن پنجره در دو ماه آینده باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان تأمین کنند، گفت: این موضوع درست است البته کار‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهیم که ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در ادامه گفتگو با برنامه ورزشگاه در خصوص اینکه صحبت‌هایش در مورد زوایای پنهان اختلاف آجرلو و وزیر ورزش، نقل و انتقالات، جذب ساپینتو و … تا حدی قانع‌کننده نبود گفت: اکنون نمی‌خواهم کل صحبت‌ها را داشته باشم خیلی‌ها مرا به رک بودن می‌شناسند، اما اکنون برای صحبت کردن محدودیت‌هایی داریم و نمی‌توان کامل حرف بزنم باید جلو برویم تا ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در آینده اگر مشکل یا اتفاق خاصی به وجود بیاید من به هواداران قول می‌دهم تیمی قوی داشته باشیم.
وی با اشاره بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک گفت:‌هر چند حریف خیلی خوب است، اما حتما موفق می‌شویم من به هواداران قول می‌دهم امروز هم پیروز از میدان خارج خواهیم شد.
کریمی در خصوص وضعیت کسب مجوز حرفه‌ای توضیح داد: ما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پیگیر قضیه هستیم نمی‌توانم قولی بدهم، اما همه پیگیری می‌کنند. توکل بر خدا هر چه قسمت باشد.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا اداره و اختصاص تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها و پروژه‌ای که استقلال شروع کند، شکست خورد یا خیر گفت: این پروژه شکست خورد، زیرا سازمان لیگ همکاری نکرد.
وی در مورد اینکه آیا استقلال با این تفاسیر بار دیگر متولی اجرای تبلیغات محیطی خواهد شد گفت: این موضوع به تصمیمات آینده بازمی‌گردد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264120/کریمی-ما-در-جریان-تصیمیمات-آجورلو-نبودتغییر-با-تصمیم-هیئت-مدیره-صورت-گرفت

دکمه بازگشت به بالا