اخبار بین المللی

رد صلاحیت عمران خان برای دریافت هرگونه مسئولیت دولتی

رد صلاحیت عمران خان برای دریافت هرگونه مسئولیت دولتی
 کمیسیون انتخابات پاکستان امروز (جمعه) صلاحیت عمران خان نخست وزیر پیشین این کشور را برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ها و پست‌های دولتی، تائید نکرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، علت مخالفت این کمیسیون اتهامات فروش غیرمجاز هدایای دولتی دریافتی از سران کشور‌های دیگر و شخصیت‌های برجسته خارجی عنوان شده است.
عمران خان فروردین ماه گذشته پس از رای عدم اعتماد در پارلمان پاکستان از سمت نخست وزیری برکنار شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان بارها اعلام کرد که هدف توطئه‌ای به سرکردگی آمریکا قرار گرفته به خصوص آنکه عمران خان درباره جنگ اوکراین موضعی گرفته بود که به مذاق واشنگتن خوش نیامد.
ورود عمران‌خان به عرصه سیاسی، مثلث بازی قدرت در پاکستان را تشکیل داد و موجب شد تا ضلع سومی در کنار دو حزب سنتی و پرقدرت این کشور شکل بگیرد. «عمران‌خان» در چارچوب یک انتخابات عمومی در تابستان سال ۲۰۱۸ توانسته بود سکان هدایت امور پاکستان را به دست بگیرد.
او برخلاف دولت‌های قبل بدون کودتا یا دخالت مستقیم ارتش توانست به قدرت برسد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد بتواند برای اولین بار در تاریخ این کشور دوره ۵ ساله نخست وزیری را به پایان برساند اما عمران خان دو سال قبل از پایان دوره نخست وزیری، کنار گذاشته شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264203/رد-صلاحیت-عمران-خان-برای-دریافت-هرگونه-مسئولیت-دولتی

دکمه بازگشت به بالا