اخبار بین المللی

بازدید هیأت انگلیسی از قدس اشغالی با هدف انتقال سفارت انگلیس

بازدید هیأت انگلیسی از قدس اشغالی با هدف انتقال سفارت
انگلیس
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد که یک هیأت انگلیسی از شهر قدس اشغالی بازدید کردند تا در مورد امکان انتقال سفارت انگلیس به قدس به این شهر گفت‌وگو کنند.
یدیعوت آحارونوت تأیید کرد که «لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس که استعفای خود را اعلام کرده است، قبلاً خواستار بحث درباره امکان انتقال سفارت انگلیس از تل‌آویو به قدس اشغالی و برپایی سفارت در محله «طالبیه» شده بود که لندن سال‌ها مالک آن بود.
لیز تراس تصریح کرده بود: «دولت انگلیس تاکنون هیچ تصمیمی در مورد انتقال سفارت به قدس نگرفته است، اما سفر هیأت انگلیسی به این شهر (اشغالی) با هدف هموار کردن راه در صورت اتخاذ این تصمیم است.»
این در حالی است که پیش‌تر دولت استرالیا از اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صرف‌نظر کرد؛ اقدامی که خشم طرف صهیونیستی را در پی داشته است. در پی این اقدام، رژیم صهیونیستی سفیر استرالیا در اراضی اشغالی را احضار کرد.
جنبش حماس روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم دولت استرالیا در خصوص تجدیدنظر در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم و آن را گامی در جهت صحیح و در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان می‌دانیم.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264408/بازدید-هیأت-انگلیسی-از-قدس-اشغالی-با-هدف-انتقال-سفارت-انگلیس

دکمه بازگشت به بالا