اخبار بین المللی

مسکو: به نیروهای اوکراینی خسارات و تلفات سنگینی وارد کردیم

مسکو: به نیروهای اوکراینی خسارات و تلفات سنگینی وارد
کردیم
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از خسارات سنگین به مواضع و تجهیزات نیرو‌های اوکراینی و کشته شدن شماری از آن‌ها در مناطق مختلف خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ایگور کوناشنکوف از خنثی شدن همه تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی برای نفوذ به مواضع دفاعی نیرو‌های روسیه در محور نیکلایف کریویرو و کراسنیلیمان و کشته شدن بیش از ۲۴۰ تن از نیرو‌های نظامی اوکراینی خبر داد و افزود حمله به مواضع فرماندهی نظامی و زیرساخت‌های انرژی در اوکراین ادامه دارد.
کوناشنکوف گفت: نیرو‌های روسیه به حملات هوایی خود با سلاح‌های بسیار دقیق و نقطه زن به مراکز فرماندهی و زیرساخت‌های انرژی در اوکراین ادامه دادند و همه اهداف مشخص شده را منهدم کردند.
وی افزود: همه تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی را برای عبور از رود جبریبیتس در محور کراسنیلیمان در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک خنثی و دشمن را وادار به عقب نشینی کردیم. همچنین بیش از چهل نظامی اوکراینی را از پای در آوردیم.
کوناشنکوف افزود: نیرو‌های اوکراینی در محور نیکلایف کریوریرو نیز تلاش کردند به مواضع نیرو‌های ما در خرسون نفوذ کنند. نیرو‌های اوکراینی به مواضع نیرو‌های ما نزدیک سوخاناوا نفوذ کردند که نیرو‌های روسیه با استفاده از تانک‌ها توانستند خسارات سنگینی به نیرو‌های دشمن وارد آورند و آن‌ها را وادار به عقب نشینی کنند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: اوضاع در طول خط مقدم تحت کنترل در آمده است و بیش از یکصد نظامی اوکراینی کشته شدند و بیش از ۱۴ دستگاه تانک و ۱۶ دستگاه دیگر انواع زره پوش منهدم شد و ۱۸ نظامی اوکراینی هم خود را تسلیم نیرو‌های روسیه کردند.
ایگور کوناشنکوف همچنین از انهدام سه مرکز فرماندهی و چهار انبار سوخت و بیش از ۱۸۰ موضع استقرار نیرو‌های اوکراینی خبر داد و افزود یک پایگاه رادار آمریکایی و یک پایگاه ویژه رهگیری و شناسایی اهداف در ارتفاع پایین، منهدم شد. کوناشنکوف افزود انبار سوخت ویژه جنگ افزار‌های اوکراینی در استان دنیپروپتروفسک هدف قرار گرفت و یک بالگرد نظامی اوکراینی هم در دونتسک سرنگون شد و سه فروند موشک اولخا نیز رهگیری و منهدم شد. ۱۸ فروند پهپاد نیز در استان‌های خرسون و زاپوریژیا هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264482/مسکو-به-نیروهای-اوکراینی-خسارات-و-تلفات-سنگینی-وارد-کردیم

دکمه بازگشت به بالا