اخبار ورزشی

چند درصد از خدمات پروازی به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده است؟

چند درصد از خدمات پروازی به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده
است؟
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.
یکی از دستگاه‌هایی که باید همواره بخش زیادی از اطلاعات خود را وارد این پنجره هوشمند کند، سازمان هواپیمایی کشوری است و با توجه به آنکه بخش زیادی از مسافران و همچنین خلبانان و کادر بخش هوایی با این سازمان سر و کار دارند بنابراین  با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخشی از خدمات حوزه هوایی به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل شده است.
دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند.  
سازمان هواپیمایی یکی از ۱۷۳ دستگاهی است که باید  یک سوم خدمات خود را به سامانه پنجره هوشمند دولت الکترونیک متصل کند.

در همین رابطه  محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به  سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این  اعلام شده بود ۱۴۴ خدمت باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شود که باید اعلام شود  ارائه بخشی از این خدمات از سازمان هواپیمایی کشوری خارج شده است.

او می‌گوید: ۱۱۷ خدمت باید از طریق سامانه پنجره خدمات هوشمند دولت الکترونیک ارائه شود و سازمان هواپیمایی هم از ۱۱ مهر ماه اقدامات و برنامه ریزی لازم برای اتصال را انجام داده است و هم اکنون ۳۰ خدمت از جمله خدمات قانون تجارت، درخواست گواهینامه و خدمات آژانس‌های و دفاتر مسافرتی از این طریق انجام می‌شود.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید.
در حال حاضر سامانه پرنده هدایت پذیر، سامانه سیستم مدیریت شبکه پروازی و سامانه شرکت خدمات فرودگاهی از جمله خدماتی است که از طریق پنجره خدمات هوشمند دولت الکترونیک به متقاضیان ارائه می‌شود و پیگیری‌های برای افزایش و ارائه این خدمات همچنان ادامه داد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264144/چند-درصد-از-خدمات-پروازی-به-پنجره-ملی-دولت-هوشمند-متصل-شده-است

دکمه بازگشت به بالا