اخبار بین المللی

حکم ۴ ماه زندان برای مشاور ترامپ

حکم ۴ ماه زندان برای مشاور ترامپ
«استیو بنن» مشاور و استراتژیست ارشد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به دلیل امتناع از دستور کمیته منتخب کنگره و حضور در دادگاه، به ۴ ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش گاردین، استیو بنن اکنون علاوه بر تحمل حبس باید ۶ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه بپردازد و با این مجازات او اولین نفریست که در نیم قرن گذشته به دلیل سرپیچی از دستور کنگره مجازات می‌شود. البته حکمی که اکنون قاضی منطقه‌ای آمریکا برای بنن صادر کرد بسیار کمتر از حکم پیشنهادی اصلی بود که برای او ۶ ماه زندان و پرداخت ۲۰۰ هزار دلار را در نظر می‌گرفت.
قاضی که حکم را برای استیو بنن صادر می‌کرد در توضیح گفت: «باقی افراد باید از ارتکاب جنایات مشابه او منع شوند.»
بنن خود پیشتر در خواست کاهش مجازات کرده و گفته بود پرونده او یا در انتظار استیناف قرار گیرد و یا برای او حبس خانگی در نظر گرفته شود.
قبل از این نیز در شهریور ماه سال جاری استیو بنن ۶۹ ساله در دادگاهی در منهتن آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی بیش از ۱۵ میلیون دلار از کمک‌های نقدی با عنوان» ما دیوار را می‌سازیم» متهم شد. در آن زمان براساس کیفرخواستی که در دادگاه اعلام شد بنن به تمامی افرادی که برای ساخت دیوار پول اهدا کرده بودند قول داده بود این پول‌ها صرف ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا خواهد شد، اما در انتقال این کمک‌های نقدی به رئیس‌جمهور وقت یعنی دونالد ترامپ تخلف کرده بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264611/حکم-۴-ماه-زندان-برای-مشاور-ترامپ

دکمه بازگشت به بالا