اخبار بین المللی

پولیتیکو: نتیجه انتخابات آمریکا کمک‌ نظامی به اوکراین را تهدید می‌کند

پولیتیکو: نتیجه انتخابات آمریکا کمک‌ نظامی به اوکراین را
تهدید می‌کند
نشریه پولیتیکو هشدار داد که اگر حزب جمهوری خواه کنترل کنگره را در دست بگیرد، سال آینده سخاوتمندانه‌ترین کمک کننده ناتو به تلاش‌های اوکراین در جنگ، ممکن است ناگهان به مراتب خسیس‌تر به نظر برسد. سایر رسانه‌ها مانند Axios نیز پیش بینی‌های مشابهی داشته اند.
نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش حمایت رای دهندگان آمریکایی در خصوص حمایت از اوکراین است. اعضای حزب جمهوری خواه به طور فزاینده‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بابت درخواست ده‌ها میلیارد دلار کمک از کنگره به کی یف و عدم اختصاص این مبلغ به مسائل داخلی که از نظر حزب اهمیت دارد (مانند حفاظت از مرزها) انتقاد می‌کنند.
کوین مک کارتی (رهبر اقلیت مجلس نمایندگان) این هفته به Punchbowl News گفت: «معتقدم که مردم در شرایط رکود اقتصادی قرار گرفته و چک سفید امضا به اوکراین نخواهند داد. آن‌ها این کار را نخواهند کرد.»
جمهوری خواهان مدت هاست که اتحادیه اروپا را ترغیب کرده اند که بار بیشتری را در حمایت از اوکراین بر عهده بگیرد و استدلال می‌کنند که تهدید این بحران برای اروپایی‌ها نسبت به آمریکا بزرگ‌تر است. پولیتیکو پیش بینی کرده که با قدرت گرفتن جمهوری خواهان، ممکن است رویکرد واشنگتن به متحدانش تغییر کند.
این رسانه خاطرنشان کرد که دولت بایدن به جای داد زدن بر سر شرکای خود، از تشویق دوستانه استفاده می‌کند. اگر حزب جمهوری خواه کنگره را در دست بگیرد، آن‌ها از چنین لحن دوستانه ای استفاده نخواهند کرد.
اما مقامات بروکسل به دلیل اجماع کلی دو حزب به نفع اوکراین، انتظار هیچ تغییر جدی در سخاوت واشنگتن در قبال اوکراین را ندارند.
کریستیان پریک، سفیر استونی در آمریکا می‌گوید: اعضای متفاوتی از کنگره به او اطمینان داده اند که حمایت اصلی قوی از سوی هر دو حزب برای ادامه کمک‌ها به اوکراین تا وقتی لازم باشد، ادامه خواهد یافت.
در همین حال، رای دهندگان اروپایی درد ناشی از قطع تجارت با روسیه و افزایش قیمت انرژی‌ای را احساس می‌کنند. رهبران اتحادیه اروپا خواستار اتحاد و عزم در مواجهه با دشواری‌های اقتصادی شده اند و اعلام می‌دارند که این اتحادیه باید شکست مسکو از کی یف را تضمین کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265102/پولیتیکو-نتیجه-انتخابات-آمریکا-کمک‌-نظامی-به-اوکراین-را-تهدید-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا