اخبار بین المللی

صهیونیست‌ها یک جوان فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند

صهیونیست‌ها یک جوان فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) از شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری خبر داد.
براساس گزارش خبرگزاری سما که به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد این جوان «رابی عرفه» (۳۲ ساله) نام دارد که در اثر شدت جراحات وارده به سرش به شهادت رسید.
این نهاد فلسطینی خبر داد که نظامیان صهیونیست در ایست‌وبازرسی ۱۰۹ در جنوب شرق قلقیلیه به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کردند.
از سوی دیگر عصر امروز یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی در حین انجام عملیات در قدس اشغالی که به زخمی شدن یک شهرک نشین صهیونیست منجر شده است، به شدت زخمی شد.
شایان ذکر است سرپرست هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطین، سال ۲۰۲۲ را مرگبارترین سال در سرزمین‌های فلسطین در ۱۶ سال گذشته اعلام کرد.
لوسیا المی در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب، درباره افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و اعمال محدودیت‌ها در خصوص عبور و مرور شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن از جمله شهر قدس ابراز نگرانی کرد.
 این مسئول سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۲۲، دست کم ۱۰۵ فلسطینی از جمله ۲۶ کودک به دست نظامیان اشغالگر صهیونیست کشته شدند، بنابراین ۲۰۲۲، خونبارترین سال در اراضی فلسطین از سال ۲۰۰۶ بوده و آمار ماهیانه قربانیان فلسطینی در مقایسه با سال ۲۰۲۱، به طور میانگین ۵۷ درصد افزایش داشته است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265203/صهیونیست‌ها-یک-جوان-فلسطینی-دیگر-را-به-شهادت-رساندند

دکمه بازگشت به بالا