اخبار بین المللی

هفت‌تیرکشی در بیمارستانی در تگزاس

هفت‌تیرکشی در بیمارستانی در تگزاس
فاکس نیوز در گزارشی به نقل از پلیس شهر دالاس در تگزاس آمریکا از تیراندازی در یک بیمارستان این شهر و کشته شدن دو کارمند آن خبر داد.این تیراندازی ساعت ۱۱ صبح شنبه به وقت محلی در بیمارستانی در خیابان «بکلی» دالاس اعلام شد و پلیس گفت که براساس اطلاعات اولیه مظنون به کارمندان بیمارستان شلیک کرده، آن‌ها را کشته است و سپس پلیس این مرکز محلی او را گرفته است.
افسر پلیس این بیمارستان به فرد مسلح ۳۰ ساله شلیک و او را مجروح کرد. او در حال حاضر برای مداوا به بیمارستان دیگری منتقل شده است.
یک مقام بیمارستان هم اعلام کرد که این فرد به دو پرستار از بخش زنان و زایمان شلیک کرده و سپس افسر پلیس داخل بیمارستان به او شلیک کرده که اکنون این پلیس هم در بازداشت به سر می‌برد.
رئیس پلیس دالاس، تیراندازی را «شکست نفرت‌انگیز سیستم عدالت کیفری آمریکا» دانست. در حال حاضر تهدید دیگری در بیمارستان گزارش نشده است و پلیس‌های بیمارستان در حال بررسی این تیراندازی به همراهی پلیس دالاس هستند.
سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.
از همین رو هر هفته آمار بالایی از تیراندازی‌ها در کل آمریکا ارائه می‌شود، به طور مثال، به تازگی در تیراندازی شبانه در نزدیکی محوطه دانشگاه در «باتون روژ» در ایالت لوئیزیانای آمریکا، حداقل ۹ نفر زخمی شدند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265493/هفت‌تیرکشی-در-بیمارستانی-در-تگزاس

دکمه بازگشت به بالا