اخبار بین المللی

پکن: با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران مخالفیم

پکن: با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران
مخالفیم
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری روز ۲۱ اکتبر به تحریم‌های اروپا و غرب علیه ایران به بهانه ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین واکنش نشان داد و مخالفت پکن را با اعمال هرگونه تحریم یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه چین، ونبین گفت: چین با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه اعمال شده (علیه ایران) بدون دستور شورای امنیت سازمان ملل متحد و بر اساس قوانین بین المللی مخالف است.
او با اشاره به تشدید بحران جنگ روسیه و اوکراین ادامه داد: در شرایط کنونی، ما از همه طرف‌های ذینفع به آرامش و خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم. ما همه تلاش‌های دیپلماتیکی را که برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین و تلاش‌ها برای همکاری در جهت کاهش تنش مفید است، تشویق و حمایت می‌کنیم.
پیشتر، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر پایه ادعا‌های اثبات نشده درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در اوکراین نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحقیقات درباره ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت، شدند.
تروئیکای اروپایی در حالی خواستار تحقیقات درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده است که اخیرا ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کردند.
پیش از این، روسیه ادعا‌های بیان شده درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را به شدت رد و اعلام کرد پهپاد‌های ساخت مسکو در عملیات‌ها استفاده می‌شوند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265627/پکن-با-تحریم‌های-غیرقانونی-یکجانبه-علیه-ایران-مخالفیم

دکمه بازگشت به بالا