اخبار بین المللی

عمران خان به قتل متهم شد

عمران خان به قتل متهم شد
«محسن شهنواز» رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز پاکستان، یک پرونده علیه نخست‌وزیر سابق این کشور مبنی بر قصدِ ارتکاب قتل تنظیم کرده است.
به گزارش وبگاه دِ ویک، این پرونده در پاسگاه پلیس آگاهی اسلام آباد ثبت شده است و این پرونده یک روز پس از حمله به محسن شهنواز بیرون دفتر کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) در اسلام آباد، ارائه شده است. شهنواز در شکایت خود می‌گوید زمانیکه به عنوان شاکی در کمیسیون ظاهر شد، مورد حمله افرادی قرار گرفت که حزب عمران خان آنها را هدایت می‌کرد و آنها با تلاش برای شکستن شیشه خودرو قصد نفوذ به آن را داشته‌اند.
همچنین گفته می‌شود در آن زمان یک بزرگراه اصلی در هند مسدود شد و کارگران قصد خرابکاری داشتند.
پیش از این هم دو پرونده مرتبط با تروریسم علیه عمران خان و «اسد عمر» دبیر کل حزب تحریک انصاف، و همچنین ۱۰۰ کارمند حزب دیگر به اتهام خشونت در جریان اعتراضات ثبت شده بود، گفته می‌شود این دو مورد را دولت فدرال و پلیس ثبت کردند.
عمران خان روز جمعه پس از اینکه کمیسیون انتخابات پاکستان او را به فروش غیرقانونی هدایای مقامات خارجی و سران دولت مجرم شناخت، از تصدی پست دولتی منع شد.
عمران خان فروردین ماه گذشته پس از رای عدم اعتماد در پارلمان پاکستان از سمت نخست وزیری برکنار شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان بار‌ها اعلام کرد که هدف توطئه‌ای به سرکردگی آمریکا قرار گرفته به خصوص آنکه عمران خان درباره جنگ اوکراین موضعی گرفته بود که به مذاق واشنگتن خوش نیامد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265655/عمران-خان-به-قتل-متهم-شد

دکمه بازگشت به بالا