اخبار بین المللی

نویسنده یمنی: دشمنان ما از احمق‌ها هستند

نویسنده یمنی: دشمنان ما از احمق‌ها هستند
«احمد الزبیری» نویسنده‌ی اهل یمن در مقاله‌ای که امروز (یکشنبه) در روزنامه «۲۶ سپتامبر» منتشر شد نوشت: بدبختی دشمنان مردم یمن و امت اسلام احمق بودنشان است چراکه با وجود هشت سال ایستادگی، مقابله و پیروزی‌ها هنوز حقانیت رهبری انقلابی و مدافع وطن را که از حاکمیت، وحدت و استقلال یمن دفاع می‌کنند، درک نکرده اند و در سایه همان حماقت خود، بسوی نابودی درحرکت هستند.
این نویسنده یمنی با اشاره به اینکه آمریکا، متحدان و عناصر مزدور به دلیل ذات جنایتکارانه خود، نیرو‌های دارای ایمان، هدف و طراح را درک نمی‌کنند و با چشم ذات خود به همه نگاه می‌کنند، افزود: ذات ما با آن‌ها یکسان نیست، ما به زمین و ثروت دیگران نه طمع و نه دشمنی داریم بلکه ما طرفدار صلح هستیم اما از جنگ باکی نداریم و به همین دلیل پیروز می‌شویم و دشمنانمان شکست می‌خورند.
او با اشاره به حمله پهپادی به بندر نفتی الضبه در استان حضرموت یمن از دقت بسیار بالایی برخوردار و تنها یک هشدار بود، زیرا زیرساخت‌های این بندر و نفتکش غول پیکر «نوسا» و خدمه آن را هدف قرار نداد اضافه کرد‌که این بدان معناست که یمنی‌ها قادرند به گونه‌ای [به دشمن] ضربه بزنند که تاریخ ساز شوند. 
او به هشدار‌های سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن و توضیحات مقامات دولت نجات ملی یمن و سایر فرماندهان نظامی هم اشاره کرده و نوشت: این هشدارها نشاندهنده آن است که واشنگتن، لندن، تل آویو و پاریس نزدیکترین مکان‌های در معرض این حملات نیستند بلکه رژیم متجاوز سعودی نزدیک‌ترین و در تیررس‌ترین هدف برای اینگونه ضربات هشدارگونه است و باید راهی برای خروج پیدا کند. با این وجود اگر غرور آن‌ها را به بیراهه ببرد، دیگر فرصتی که امروز مقامات سعودی در اختیار دارند را در اختیار نخواهند داشت و ریاض به شدت متوجه نتایج اشتباهات خود خواهد شد.
این نویسنده خطاب به نیرو‌های متجاوز به یمن به ویژه عربستان سعودی نوشت: اگر معقول باشید، باید زمان را در نظر بگیرند و هزینه‌های بیشتری پرداخت نکنید. 
الزبیری در ادامه مقاله خود تاکید کرد: گاز، نفت، طلا و تمام ثروت یمن متعلق به یمنی‌ها است و مردم باید بدانند که اگر این ثروت از ابتدا در اختیارشان بود، یمن غیر از یمن کنونی بود. اما از این پس، باید این شرایط تغییر کند و تاریخ اصلاح و تمدن بزرگ تکرار شود.
او در پایان نیز با اشاره به اینکه نماینده آمریکا، سازمان ملل و انگلیس احیای حق مردم یمن را غیرممکن دانسته اند، اضافه کرد: از نظر آنها، کارمندان یمنی مستحق استفاده از ثروت کشور خود نیستند و فقط کسانی که چشمانشان آبی است (اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها) مستحق بهره مندی از این ثروت هستند، غافل از اینکه مردم یک قوم باستانی و بزرگ به آن‌ها وابسته نیستند بلکه اعراب دست نشانده در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس به آن‌ها وابسته و عادت کرده اند. هدف قرارگرفتن بندر «الضبه» پیامی کافی بود، اگر بفهمند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265829/نویسنده-یمنی-دشمنان-ما-از-احمق‌ها-هستند

دکمه بازگشت به بالا