اخبار بین المللی

سوناک رسما نامزدی خود برای نخست‌وزیری انگلیس را تایید کرد

سوناک رسما نامزدی خود برای نخست‌وزیری انگلیس را تایید
کرد
پس از اعلام رسانه‌ها مبنی بر اینکه شب گذشته ریشی سوناک و بوریس جانسون نتوانسته‌اند بر سر جایگزینی منصب نخست وزیری به توافق برسند، امروز سوناک رسما اعلام کرد که برای رهبری حزب محافظه‌کار نامزد می‌شود.
به گزارش روزنامه تایمز لندن، ریشی سوناک، وزیر دارایی اسبق انگلیس، رسما وارد رقابت نخست‌وزیری شده و می‌گوید انگلیس با یک «بحران اقتصادی عمیق» مواجه است.
به گفته او، نتیجه رقابت فعلی برای داونینگ استریت تعیین می‌کند که آیا نسل بعدی انگلیسی‌ها فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت یا خیر.
سوناک که از حمایت بیش از ۱۳۰ نماینده حزب محافظه‌کار برخوردار است، می‌گوید بحران اقتصادی پیش روی انگلیس حتی بیشتر از مشکلات آن در زمان همه‌گیری کروناست.
ریشی سوناک در زمان بوریس جانسون وزیر دارایی انگلیس بود که با استعفای خود سبب آشوب در کابینه شد. در نهایت با استعفا‌های پی در پی اعضای کابینه، بوریس جانسون نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد.
ساعاتی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این دو مقام انگلیسی پس از ماه‌ها با یکدیگر دیدار داشته اند تا در خصوص نامزدی حزب محافظه‌کار به تفاهم رسیده و از بروز آشوب درون حزبی جلوگیری کنند.
گفتنی است، پس از استعفای لیز تراس، نخست وزیر ۴۴ روزه انگلیس در پی بحران اقتصادی ایجاد شده، حزب محافظه‌کار می‌تواند تا روز دوشنبه نامزد‌های خود را برای جایگزینی منصب نخست وزیری اعلام کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265825/سوناک-رسما-نامزدی-خود-برای-نخست‌وزیری-انگلیس-را-تایید-کرد

دکمه بازگشت به بالا