اخبار بین المللی

آمریکا: اسرائیل و لبنان پنجشنبه توافق مرزهای آبی را امضا می‌کنند

آمریکا: اسرائیل و لبنان پنجشنبه توافق مرزهای آبی را امضا
می‌کنند
«عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در زمینه اختلافات مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل و لبنان پنجشنبه جاری توافقنامه مرز دریایی را امضا خواهند کرد.»
به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، «عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در زمینه اختلافات مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی قرار است طی هفته جاری به بیروت سفر کند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، هوکشتاین قرار است در این دیدار سند توافق ترسیم مرز‌های آبی لبنان با فلسطین اشغالی را امضا کند.
قرار است لبنان و رژیم صهیونیستی هرکدام جداگانه توافق را در حضور میانجی آمریکایی امضا کنند و نمایندگان لبنان و رژیم صهیونیستی هرگز رو در روی یکدیگر قرار نخواهند گرفت.
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد رژیم صهیونیستی پس از امضای توافق با لبنان جشن رسانه‌ای برگزار می‌کند.
امضای توافق با عکس‌های مشترک نخواهد بود، بلکه در اتاق‌های جداگانه خواهد بود و هر یک از طرفین در ازای مقامات آمریکایی امضا خواهند کرد. سطح امضا کنندگان توافقنامه پایین است و شامل مدیرکل وزارت نیرو از رژیم اشغالگر و نماینده لبنان می‌شود.
«جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی لبنان درباره توافق ترسیم مرز‌های دریایی میان کشورش و فلسطین اشغالی گفت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با قدرت مقاومت، موشک‌ها و پهپاد‌های آن، معادله «بدون استخراج از قانا از کاریش استخراج نخواهد شد» را اثبات کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266068/آمریکا-اسرائیل-و-لبنان-پنجشنبه-توافق-مرزهای-آبی-را-امضا-می‌کنند

دکمه بازگشت به بالا