اخبار بین المللی

ادعای انگلیس مبنی بر کمک به حل بحران روسیه و اوکراین

ادعای انگلیس مبنی بر کمک به حل بحران روسیه و اوکراین
با وجود ارسال تجهیزات نظامی و تخصیص کمک‌های مالی اتحادیه اروپا از جمله انگلیس به اوکراین و نقش این کشورها در ایجاد تنش‌ها و افزایش بحران، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود مدعی شد که مقامات کی‌یف به دنبال تشدید اوضاع در اوکراین نبوده و لندن آماده میانجی‌گری برای حل بحران است.
وزارت دفاع انگلیس در توییتر خود در این باره نوشت: «بار دیگر بر حمایت انگلیس و جامعه بین‌الملل از اوکراین و پایبندی این کشور در جلوگیری از تشدید این بحران تأکید می‌کنم. روسیه و اوکراین باید این جنگ را متوقف کنند و انگلیس آماده ارائه کمک است.»
و این در حالی است که نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داده است ذخایر تسلیحاتی برخی از کشور‌های اروپایی که به اوکراین برای مقابله با روسیه تسلیحات ارسال کرده‌اند رو به اتمام است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا کمبود آن جبران شود و حتی ممکن است آن‌ها را در دفاع از خود با مشکل مواجه سازد.
کشور‌های ناتو از شرکت‌های تولیدی نظامی می‌خواهند تولید خود را برای ادامه تامین تسلیحات اوکراین افزایش دهند اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعطای حدود ۱۸ میلیارد یورو به اوکراین در سال آینده میلادی (۲۰۲۳) برای کمک به تامین نیاز‌های مالی فوری است.
پیش از این نیز «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف با وجود مشکلات اقتصادی آمریکا انتقاد کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266094/ادعای-انگلیس-مبنی-بر-کمک-به-حل-بحران-روسیه-و-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا