اخبار فرهنگی هنری

شهدا؛ هنرمندترین انسان‌ها در میدان آزمون الهی

شهدا؛ هنرمندترین انسان‌ها در میدان آزمون الهی
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر نادم، کارشناس و سخنران مذهبی، در رابطه با مقام والای شهدا بیان کرد: اگر از فردی سوال کنند هنرمندترین انسان‌های روزگار چه کسانی هستند؟ ممکن است آن فرد بگوید هر کسی پول بیشتری دارد یا هر کسی که وزنه سنگین تری بزند. اما شهدا در معرکه عشق و در جبهه‌های حق علیه باطل اثبات کردند که هنرمندترین انسان‌ها فردی است که بتواند در میدان امتحان و ابتلای الهی سربلند بیرون بیاید؛ آن هم امتحانی که خداوند با جان‌های شهدا، آن‌ها را امتحان کردند.
این کارشناس مذهبی گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ وَالْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الأَموالِ والْأَنفُسِ والثَّمَراتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» «و قطعا شما را به چیزى از [قبیل]ترس و گرسنگى و کاهشى در اموال و جان‌ها و محصولات مى ‏آزماییم و مژده ده شکیبایان را» یعنی شما را امتحان می‌کنیم و خداوند متعال، شهدا را با جان هایشان امتحان کردند و از این امتحان الهی، سربلند بیرون آمدند و امیدواریم، ما هم در ابتلائات و امتحاناتی که خداوند، گاهی به بهانه ویروس و بیماری ما را مورد آزمایش قرار می‌دهند با شکرگذار بودن از این آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیاییم.
به گفته حجت الاسلام نادم، باید باور داشته باشیم که تمام دشمنان جن و انس هم جمع شوند نمی‌توانند یک مو از سرِ ما کم کنند حتی اگر مرگ ما فرا رسیده باشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265986/شهدا-هنرمندترین-انسان‌ها-در-میدان-آزمون-الهی

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا