اخبار فضای مجازی

چه کسانی مانع قهرمانی آزادکاران در مسابقات جهامی شدند؟

چه کسانی مانع قهرمانی آزادکاران در مسابقات جهامی
شدند؟
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان (امید) در حالی شب گذشته در اسپانیا به پایان رسید که تیم کشورمان با اختلافی کم از تیم گرجستان نایب قهرمان شد، جایی که گرجستان صاحب ۱۴۱ امتیاز شد و ایران به ۱۳۴ امتیاز رسید و اگر سجاد غلامی آزدکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان به دلیل تخلف پزشکی از دور رقابت‌ها حذف نمی شد به طور حتم شاگردان پژمان درستکار نیز همچون فرنگی کاران امید روی سکوی قهرمانی قرار میگرفتند.
غلامی بر اثر یک سهل انگاری عجیب دیسکالیفه و از دور رقابت‌ها کنار رفت که با حضور کادر پزشکی و کادر فنی با تجربه یک چنین اشتباهی واقعا عجیب است، هر چند که گفته میشود این کشتیگیر به دلیل ضعف شدید جسمانی و با اصرار خودش از پزشک میخواهد تا به او سرم تزریق کند و زمانیکه با ممانعت پزشک مواجه میشود، اعلام میکند که مجوز این کار را از پژمان درستکار و محسن کاوه گرفته است. با فرض بر اینکه ملی پوش متخلف اصرار به تزریق سرم داشته، چرا کادر پزشکی با این کار موافقت کرده و آیا کادر پزشکی از این تخلف که بدون هماهنگی با پزشک مسابقات انجام شده، مطلع نبوده که طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا هر یک از دارو‌های تقویتی ممنوع است؟ 
به هر صورت این اتفاق رخ داده و چه کسی یا کسانی مقصر هستند تا چند روز آینده و پس از بازگشت تیم از اسپانیا و با گزارش کادر فنی مشخص خواهد شد، اما آنچه مسلم است کشتی گیر به تنهایی نمیتواند مقصر اصلی این ماجرا باشد.
رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روز‌های ۲۹ مهر لغایت اول آبان ماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
در رده بندی تیمی گرجستان با ۱۴۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۴ امتیاز نایب قهرمان شد و آمریکا با ۱۱۲ امتیاز سوم شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266259/چه-کسانی-مانع-قهرمانی-آزادکاران-در-مسابقات-جهامی-شدند

دکمه بازگشت به بالا