اخبار ورزشی

رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل

رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل
امروز دوشنبه (نهم آبان) شاخص کل بورس با رشد ۵۶۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحدی در تراز یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۳۳ واحدی ایستاد.خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از مدت‌ها کلیت بازار روی خوش به خود دید و شاهد افزایش تقاضا و ارزش معاملات در اکثر گروه‌ها بودیم.
او گفت:خرید‌های صندوق توسعه در روز گذشته و کاهش هیجانات، بازار را کمی از التهاب هفته گذشته دور کرده است..مجموعه اهداف ضمن پشت سرگذاشتن “شتران” بلوک ۱۲ درصدی “فارس” را صاحب شد! و معاون اول رئیس‌جمهورتصویب‌نامه هیئت وزیران درخصوص واردات خودرو که شامل اصلاح تصویب نامه قبلی واردات خودرو است را ابلاغ کرد این موارد نیز از جمله عوامل اخبار حاضر بر بازار بودند.ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شستا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شبندر» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴ هزار و ۵۷۴ واحدی روی پله ۳۶۰ هزار ۸۱۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان رسید.شاخص فرابورس هم با رشد ۱۸۳ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۳۳۳ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۱۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان رسید.
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۰۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های ستران، دانا و ونیرو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های غکورش، وآذر و غدشت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های وپویا، ولبهمن وحاسا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بساما، وگستر و وتعاون بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
فارس ۴، فردا، افران بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، صمعاد ۲۱۲ و فردا در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های صبا ۵۱، اعتماد و ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های صبا ۵۱، صبا ۵۲ و کیش ۰۵ در فرابورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های فارس ۴، کمند و کمند ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فارس ۴، شستا و کارین ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردندنماد‌های اراد ۸۷۴، اراد ۸۶۴ و اخزا ۰۱۱۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، وتعاون و اراد ۸۷۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272018/رشد-بیش-از-۱۵-هزار-واحدی-شاخص-کل

دکمه بازگشت به بالا