اخبار بین المللی

گردهمایی ۳۷ کشور جهان در مورد تهدید فزاینده باج افزار‌ها و حملات سایبری

گردهمایی ۳۷ کشور جهان در مورد تهدید فزاینده باج افزار‌ها و
حملات سایبری
به دلیل افزایش خطرات باج افزار‌ها و نیز حملات سایبری در جهان، کاخ سفید در نظر دارد نشستی را با حضور نمایندگانی از ۳۷ کشور جهان در واشنگتن برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی گفت، کاخ سفید امیدوار است این نشست به کشور‌های شرکت‌کننده این امکان را بدهد که مجموعه‌ای از هنجار‌های سایبری را ایجاد کنند که در سراسر جهان برای مقابله با تهدیدات مجرمانه باج افزاری به رسمیت شناخته شوند و عوامل مخرب را پاسخگو کنند.
به گفته او، شرکت‌کنندگان قصد دارند در پایان جلسه روز سه‌شنبه بیانیه مشترکی صادر کنند که شامل تعهد مضاعف برای اعمال فشار بر روسیه و سایر کشور‌هایی است که به ادعای آنها مهاجمان باج افزار‌ها را در خود جای داده‌اند.
او در ادامه گفت: یکی از موضوعات کلیدی برای بحث، چگونگی ایجاد اختلال در چنین حملاتی، مقابله با جابجایی غیرقانونی ارز‌های دیجیتال و ایجاد تاب‌آوری در برابر چنین حملاتی خواهد بود.
این مقام آمریکایی همچنین تصریح کرد: حملات باج افزاری در سال‌های اخیر به‌ شدت افزایش یافته و تنها در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۴ هزار حمله در خارج از آمریکا گزارش شده است. اگرچه در دستگیری مهاجمان نیز پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
آمریکا در سال‌های اخیر از سوی باج افزار‌ها و هکر‌ها بار‌ها مورد حمله قرار گرفته و زیرساخت‌های حیاتی این کشور صدمات زیادی متحمل شده است از این رو همواره به دنبال راهی برای مبارزه با این حملات سایبری و هکرهاست.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272350/گردهمایی-۳۷-کشور-جهان-در-مورد-تهدید-فزاینده-باج-افزار‌ها-و-حملات-سایبری

دکمه بازگشت به بالا