اخبار بین المللی

انتخابات کنست در سایه هشدار مبارزان فلسطینی برگزار می‌شود

انتخابات کنست در سایه هشدار مبارزان فلسطینی برگزار
می‌شود
در شرایطی که از ابتدای سال ۲۰۲۲، فلسطینیان بیش از هزار عملیات علیه اشغالگران اجرا کرده‌اند، انتخابات کنست اسرائیل در سایه هشدار درباره عملیات شهادت طلبانه مبارزان فلسطینی برگزار می‌شود.
به گزارش المیادین، در سایه ده‌ها هشدار درباره امکان اجرای عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری، سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوانی خودشان را برای مهار درگیری‌های در حال گسترش با فلسطینیان نشان دادند. اشغالگرانی که در آستانه پنجمین انتخابات در کمتر از دو سال قرار دارند، چه گزینه‌هایی پیش رو خودشان دارند؟
منال اسماعیل، گزارشگر شبکه المیادین گفت: سازمان‌های امنیتی و نظامی اسرائیل بیهوده تلاش می‌کنند موج عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان را که با وجود همه تدابیر ارتش و تقویت نیروها، همچنان به ویژه در کرانه باختری ادامه دارد، کنترل کنند. سخن از رسیدن تعداد هشدار‌ها به سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم فلسطینیان برای اجرای عملیات به بیش از ۱۰۰ هشدار، در حالی مطرح می‌شود که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که عملیات فلسطینیان در سال ۲۰۲۲ به اوج خودش رسیده است و از ابتدای امسال بیش از هزار عملیات فلسطینیان صورت گرفته است.
الون بن دیوید خبرنگار امور نظامی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: اطلاعاتی درباره برنامه ریزی بعضی گروه‌ها برای اجرای عملیات وجود دارد که لزوما در همان روز انتخابات نیست. این تصور وجود دارد که ما در فضای متفاوتی هستیم و ارتش اسرائیل، تجهیزات مهمی در الخلیل مستقر کرده است. البته درک می‌کنیم که فضای خشونت آمیزی در برابر ما وجود دارد و پس از روز انتخابات هم باقی خواهد ماند.
به گزارش المیادین، به اعتقاد تحلیلگران اسرائیلی، سریال عملیات اخیر در کرانه باختری و قدس اشغالی به ویژه در شهرک کریات ۴ در الخلیل و دوراهی «نبی موسی» نزدیک شهر اریحا ممکن است نشانه نقطه عطف امنیتی باشد، به ویژه که موج عملیات را به جنوب کرانه باختری منتقل می‌کند و نگرانی اصلی اسرائیل از همین موضوع است.
تسیفی یحزکلی خبرنگار امور عربی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: الخلیل بیدار می‌شود و همین مسئله خطرناک و عامل نگرانی است. در مناطق فلسطینی، مدت طولانی است که فضای انتفاضه وجود دارد. تقریبا در مدت یک سال ۵۰ کشته داشته ایم که با افزایش همراه بوده است.
تحلیلگران اسرائیلی می‌گویند عملیات فلسطینیان به روشنی بیانگر شکست سیاست اسرائیل برای مهار این عملیات‌ها و کنترل آنهاست. در این شرایط، وقوع عملیات در آستانه انتخابات کنست، این عملیات را به عامل بحث برانگیزی برای استفاده در تبلیغات انتخاباتی تبدیل کرده است.
۱۰ آبان ( ۱ نوامبر ۲۰۲۲) صهیونیست ها برای انتخابات کنست پای صندوق های رای می روند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272348/انتخابات-کنست-در-سایه-هشدار-مبارزان-فلسطینی-برگزار-می‌شود

دکمه بازگشت به بالا