اخبار بین المللی

رابرت مالی: توافق با ایران ممکن است روزی از طریق دیپلماسی حاصل شود

رابرت مالی: توافق با ایران ممکن است روزی از طریق دیپلماسی
حاصل شود
رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران امروز در سخنان خود در بنیاد کارنگی گفت که دولت بایدن راه حل دیپلماتیک را برای حل موضوع هسته‌ای ایران ترجیح می‌دهد.
رابرت مالی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما همیشه به دنبال انجام اقداماتی هستیم که در جهت ارزش‌ها و منافع ملی ماست. آمریکا با توجه به این امید که ممکن است روزی توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود دست‌هایش را نمی‌بندد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های خود بار دیگر تاکید کرد که آمریکا از هیچ تلاشی برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دریغ نمی‌کند.
او همچنین تصریح کرد: من باز تاکید می‌کنم ترجیح ما پیگیری روش دیپلماسی در کنار ابزار‌های فشار و تحریم حداکثری است.
رابرت مالی بار دیگر مدعی شد که در صورت شکست روش‌های دیپلماتیک همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود.
رابرت مالی در ادامه سخنان خود گفت: ما برخلاف دفعات پیشین با اروپایی‌ها در مورد آنچه که مربوط به ایران است توافق نظر داریم.
او همچنین بار دیگر مدعی شد که ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه و حمایت خود از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد و به توسعه هر چه بیشتر موشک‌های بالستیک می‌پردازد.
این در حالی است که او پیش از این اعلام کرده بود که احیای برجام هم اینک در دستور کار واشنگتن قرار ندارد. 
او با اشاره به توقف مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران گفته بود: هم اینک احیای برجام نه در دستور کار ماست و نه تمرکز واشنگتن بر روی این موضوع قرار دارد. در حقیقت هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی شود. 
مالی بدون اشاره به مانع تراشی‌های واشنگتن در روند احیای برجام و اینکه دولت پیشین این کشور به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد، گفت: دلیل توقف گفتگوها و به بن بست رسیدن آن این است که تهران طی دو ماه گذشته مواضعی را اتخاذ کرده است که با بازگشت به توافق در تناقض بوده است. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272272/رابرت-مالی-توافق-با-ایران-ممکن-است-روزی-از-طریق-دیپلماسی-حاصل-شود

دکمه بازگشت به بالا