اخبار بین المللی

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران
وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. این چهارمین بسته تحریمی است که کانادا به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران اعمال کرده است.
به گزارش رویترز، بر اساس این بیانیه، تحریم‌های اخیر چهار فرد و دو نهاد از جمله مقامات ارشد و نیروهای انتظامی ایران را هدف قرار می دهد.
بنابر این گزارش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز آموزشی جامعة المصطفی العالمیه دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند. همچنین حسین رحیمی، احمد فاضلیان، اسدالله جعفری و سید مرتضی موسوی افراد تحریم‌ شده هستند.
پیش از این ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا خبر داده بود که قرار است وزیران امور خارجه زن کشور‌های جهان در نشستی مجازی به بررسی اغتشاشات اخیر در ایران بپردازند.
چندی پیش نیز «جاستین ترودو» نخست‌ وزیر کانادا در ادعاهایی بی‌اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سازمان تروریستی» خواند و اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته از ورود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه به این کشور جلوگیری کند.
دولت کانادا مدعی شد که تراکنش‌های مالی با ایران مرتبط با سپاه پاسداران و نیرو‌های نیابتی این کشور محدود می‌شوند.
دولت کانادا پیش‌تر نیز در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که شماری از افراد و نهادهای ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
نخست‌وزیر کانادا (روز دوشنبه ۴ مهرماه) مدعی شد که این کشور ده‌ها تحریم مرتبط با ایران را علیه افراد و نهاد‌ها اعمال خواهد کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272278/تحریم‌های-جدید-کانادا-علیه-ایران

دکمه بازگشت به بالا