اخبار بین المللی

مقام آمریکایی: نگران سوء استفاده دشمن از اختلافات داخلی هستم

مقام آمریکایی: نگران سوء استفاده دشمن از اختلافات داخلی
هستم
الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: “افراط گرایی خشونت بار” یکی از بزرگترین تهدیدات مرتبط با تروریسم در آمریکا است. نگران هستیم که دشمنان ما از اختلافاتی که گفتمان خشونت بار در آمریکا ایجاد کرده است، سوء استفاده کنند.
در همین حال؛ دادستان سان فرانسیسکو گفت: عامل حمله به همسر “نانسی پلوسی” رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از او درباره مکان حضور پلوسی پرسیده بود. با توجه به اسناد موجود واضح است که مهاجم عامدانه قصد حمله به پلوسی و همسر او را داشته است. ما معتقدیم انگیزه عامل حمله به همسر نانسی پلوسی سیاسی بوده است.
پیشتر؛ شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد: تهدیدها علیه مقامات انتخاباتی در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا افزایش یافته است. حمله شوک آور به منزل پال، همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باعث هراس برخی شده است و نوید خشونت سیاسی احتمالی را می دهد. مجری قانون هنوز به طور علنی انگیزه ای برای این حمله مشخص نکرده است.
یکی از کارکنان کمپین مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه در ایالت فلوریدا که کلاه ران دیسانتیس به سر داشت، نیز هنگامی که در حال پخش تبلیغات بود، در خیابان مورد حمله وحشیانه قرار گرفت.
در پنسیلوانیا، مردی به تهدید بنی تامپسون، نماینده کنگره و رئیس کمیته 6 ژانویه، و همینطور رئیس جمهور بایدن متهم شد. مرد دیگری در پنسیلوانیا به گناه خود در مورد تهدید به کشتن اریک سوآلول، نماینده کالیفرنیا اعتراف کرد. همه این موارد نشان از افزایش میزان خشونت علیه انتخابات و مقام های سیاسی دارد و هشداردهنده است.
همچنین؛ فرید زکریا، مجری سی ان ان و از سرشناس‌ترین چهره‌های تحلیل گر سیاسی در آمریکا گفت: شیوه انتخاب نامزد‌های احزاب حاکم در آمریکا و تا حدودی در انگلیس به گونه‌ای است که حاکمیت را به اقلیتی غیر متنخب می‌دهد که در آن نامزد‌ها هرچه افراطی‌تر باشند و دیدگاه‌های آن‌ها بیانگر خشم بیشتر باشد، شانس انتخاب بیشتری می‌یابند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272419/مقام-آمریکایی-نگران-سوء-استفاده-دشمن-از-اختلافات-داخلی-هستم

دکمه بازگشت به بالا