اخبار بین المللی

انتقاد تند نمایندگان پارلمان انگلیس از وزیر کشور به دلیل تخلف از قوانین

انتقاد تند نمایندگان پارلمان انگلیس از وزیر کشور به دلیل
تخلف از قوانین
«سوئلا براورمن» که در دولت ۴۴ روزه لیز تراس وزیر کشور بود به علت تخلف از قوانین امنیت اسناد دولتی مجبور به استعفا شد، اما در دولت «ریشی سوناک» با وجود این تخلف بار دیگر به عنوان وزیر کشور برگزیده شد که واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
او دیروز (دوشنبه) در مجلس انگلیس در واکنش به انتقاد نمایندگان بار دیگر عذرخواهی کرد و از آنان خواست اجازه دهند به مشکلات مربوط به وزارت کشور از جمله موضوع مهاجران غیر قانونی متمرکز شود.
براورمن، وزیر کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعتراف کرد در شش نوبت اسناد رسمی دولتی را به رایانامه یا ایمیل شخصی خود ارسال کرده است که اعلام شد بر اساس قوانین دولتی انگلیس تخلف محسوب می‌شود. هنوز درباره اینکه اطلاعات منتقل شده وزیر کشور به رایانه نامه شخصی حاوی چه موارد امنیتی بوده است گزارشی منتشر نشده است، اما احزاب رقیب معتقدند او به این علت و دلایل دیگر مدیریتی فاقد صلاحیت لازم برای تصدی وزارت کشور انگلیس است.
پیش‌تر نیز نمایندگان مجلس انگلیس از هک شدن تلفن همراه لیز تراس نخست وزیر پیشین انگلیس هنگامیکه وزیر خارجه این کشور بود ابراز نگرانی کردند.
گفته شد اطلاعات بسیار محرمانه از جمله مربوط به جنگ اوکراین در زمانی که تراس وزیر خارجه انگلیس بوده به دست هکر‌ها افتاده است، اما این موضوع به تازگی به رسانه‌ها درز کرد.
ایوت کوپر از نمایندگان ارشد حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس گفت: «موضوعات بسیار مهمی درباره امنیت ملی وجود دارد که با این اقدام می‌تواند به دست کشور متخاصم افتاده باشد و باید این موضوع در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی ما بسیار جدی گرفته شود».
وی افزود: “همچنین سوالات امنیتی جدی درباره اینکه چرا و چگونه این اطلاعات درزکرده یا در حال حاضر منتشر شده است وجود دارد که باید فورا بررسی شود. ”
رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع ناشناس می‌گویند عواملی که مظنون به کار برای روسیه هستند، مسئول این هک بوده اند.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی ماموران مظنون به کار برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تلفن شخصی نخست وزیر پیشین را در جریان کارزار تعیین رهبری حزب محافظه کار هک و به جزئیات مذاکرات با متحدان کلیدی بین المللی انگلیس دسترسی پیدا کرده اند.
بتازگی مقامات روسیه اعلام کردند به اسنادی دست یافته اند که نقش انگلیس را در خرابکاری در خط انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم بر ملا می‌کند.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درنشست خبری در مسکو اعلام کرد «اگرعاملان حمله به خط لوله نورد استریم معرفی شوند، کشور‌های اروپایی غافلگیر خواهند شد.»
پس از انفجار و خرابکاری در خط انتقال گاز روسیه به اروپا انگلیس اعلام کرد تدابیر امنیتی در خط انتقال گاز از نروژ به انگلیس را تشدید کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272432/انتقاد-تند-نمایندگان-پارلمان-انگلیس-از-وزیر-کشور-به-دلیل-تخلف-از-قوانین

دکمه بازگشت به بالا