اخبار بین المللی

حملات موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین

حملات موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین
مقامات اوکراینی اعلام کردند نیرو‌های روسیه تاسیسات انرژی را در سراسر اوکراین هدف حملات موشکی قرار دادند که باعث قطع برق و آب در بخش‌هایی از کشور شد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته فرماندار منطقه‌ای، یک نیروگاه برقی-آبی مهم در کرمنچوک در مرکز اوکراین هدف حمله قرار گرفت. گزارشی از خسارات احتمالی به آن در دست نیست.
گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی و محلی حاکی از آن است که نیروگاه‌های برقی- آبی در منطقه کی یف، مناطق جنوبی اودسا و زاپوریژیا و منطقه مرکزی چرکاسی نیز هدف حمله قرار گرفته اند.
گزارش فوری از تلفات احتمالی منتشر نشده، اما قدرت انفجار‌ها شهر‌ها از جمله کی یف را به لرزه در آورد و مقامات محلی گفتند برق ۳۵۰ هزار واحد آپارتمان قطع شده، خطوط آب آسیب دیده و شبکه‌های تلفن همراه در برخی نواحی قطع شده است.
شهردار خارکیف گفت موشک‌ها به یک تاسیاست زیرساختی مهم در شمال شرقی شهر اصابت کردند. برخی از موشک‌ها با آتشباری سامانه دفاع هوایی ساقط شدند.
نیروگاه‌های برقی- آبی تا قبل از تهاجم روسیه حدود پنج درصد برق اوکراین را تامین می‌کردند.
روسیه از زمانیکه کی یف را مسئول انفجار و تخریب پل ارتباطی جنوب روسیه با کریمه خوانده، حملات به زیرساختار‌های انرژی و شهر‌های اوکراین را تشدید کرده است.
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در پیامی توئیتری نوشت: “طیف دیگری از موشک‌های روسیه زیرساختار‌های حیاتی اوکراین را هدف قرار دادند. روسیه به جای جنگیدن درمیدان نبرد، به جنگ غیرنظامیان می‌آید. روسیه این حملات را انجام می‌دهد، چون هنوز موشک و تمایل برای کشتن اوکراینی‌ها دارد. ”
روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب کرده، اما به کرات ساختمان‌های آپارتمانی را در سراسر اوکراین هدف قرار داده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272431/حملات-موشکی-روسیه-به-تاسیسات-انرژی-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا