اخبار سیاسی

ضعف‌ها را می‌پذیرم/ وارث مشکلات انباشته‌ای هستیم

ضعف‌ها را می‌پذیرم/ وارث مشکلات انباشته‌ای هستیم
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی استیضاح خود ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) و آرزوی امنیت و سلامت برای کشور گفت: همان‌گونه که رئیس مجلس اشاره کردند آقای رئیس جمهور تمایل زیادی داشتند تا در این نشست حضور پیدا کنند و برای همین منظور نیز پیامی را آماده کردند که باید آن را قرائت کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح نامه رئیس جمهور به نمایندگان مجلس بیان کرد: ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، با عرض سلام و تهنیت، احتراما ضمن تقدیر از همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با دولت مردمی و تأکید بر شأن و جایگاه و اختیارات قانونی مجلس شورای اسلامی، تمایل داشتم برای تبیین اقدامات و برنامه‌های جناب آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شخصا در جلسه شرکت نمایم لکن به جهت همزمانی جلسه با سفر رسمی و دوجانبه نخست وزیر محترم ارمنستان به تهران و میزبانی اینجانب و اهمیت این سفر در روابط دوجانبه و منطقه‌ای، امکان حضور در جمع شما بزرگواران فراهم نشد.
وی ادامه داد: با عنایت به دوره یک ساله، اقدامات مثبت دوره یک ساله و برنامه‌های تحولی پیش‌بینی شده از ناحیه وزیر محترم در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت انتظار دارم نمایندگان محترم با آرای خویش امکان ادامه خدمت این مدیر پاکدست، پرکار و تحولی را فراهم نمایند تا ان‌شاء الله با برخورداری از این حمایت و اعتماد و بهره‌گیری از دیدگاه‌های تخصصی و نقد‌های سازنده نمایندگان محترم به ویژه درخواست کننده استیضاح با روحیه‌ای مضاعف، بهبود و ارتقاء این وزارتخانه مهم و اثرگذار را پیگیری نمایند. دوام توفیق همگان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند متعال خواهانم.
فاطمی امین گفت: ما همگی در یک کشتی هستیم، دولت و مجلس انقلابی باید با همراهی، همدلی و کمک به یکدیگر مشکلات را که در کشور وجود دارد، برطرف کنند، من ضعف‌هایی دارم و آن‌ها را می‌پذیرم، پاسخ‌هایی نیز دارم که آن‌ها را مطرح می‌کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به نمایندگان اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۴ سال قبل از من ۵ وزیر و سرپرست مدیریت کرده‌اند که این موضوع حاوی دو پیام است؛ اولین پیام پرچالش بودن و پردردسر بودن حوزه است و دوم ثبات مدیریتی در این وزارتخانه وجود نداشته، چالش‌های انبوه که باعث تغییرات مدیریتی شده، انباشته شده‌اند و ما وارث مشکلات انباشته‌ای هستیم که باید با هوشمندی آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم.
وی افزود: اعتراف می‌کنم و قبول دارم که مسائلی کماکان در بخش صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، اما اولویت‌بندی کرده‌ایم و به اولویت‌ها پرداخته‌ایم البته خبر‌های بسیار خوبی امروز برای نمایندگان مردم دارم.
فاطمی امین گفت: خودرو قصه پرغصه‌ای است و نه من و نه شما و نه مقام معظم رهبری و نه مردم از آن رضایت داریم. می‌توانستیم دو اقدام انجام دهیم؛ اول اینکه من کنار بایستم و مدام انتقاد کنم و بر روی سر خودروسازان بکوبم؛ دوم اینکه شانه زیر بار بدهم، مسئولیت بپذیرم، انتقاد نمایم و پیگیری کنم، اینجانب مسیر دوم را انتخاب کرده‌ام و قطعا باید خودروسازی ایران اصلاح شود.
در حال تکمیل…
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272585/ضعف‌ها-را-می‌پذیرم-وارث-مشکلات-انباشته‌ای-هستیم

دکمه بازگشت به بالا