اخبار فضای مجازی

اولین فهرست بازیکنان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند

اولین فهرست بازیکنان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند
ژاپن در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی قرار گرفته و باید به مصاف آلمان، کاستاریکا و اسپانیا برود. با این حال سامورایی‌ها امید بسیار زیادی به بازیکنان خود که در لیگ‌های مختلف اروپایی از جمله همین آلمان و اسپانیا بازی می‌کنند دارند و قطعا حریف سرسختی برای آن‌ها خواهند بود.
تاکفوسا کوبو، مهاجم رئال سوسیه‌داد یکی از برجسته‌ترین بازیکنان لیستی است که ژاپن برای جام جهانی قطر اعلام کرده و این مهاجم مقابل اسپانیا با بازیکنانی آشنا مصاف خواهد کرد.
بر اساس لیست ۲۶نفره‌ای که امروز منتشر شد، علاوه بر کوبو، بازیکنان دیگری با حضور در لیگ‌های مهم اروپایی مانند دایچی کامادا (اینتراخت فرانکفورت)، واتارو اندو (اشتوتگارت)، تاکومی مینامینو (آ اس موناکو) و تاکهیرو تومیاسو (آرسنال) حضور دارند که ژاپنی‌ها بسیار به لژیونر‌های باتجربه خود امیدوارند.
هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن در مورد لیست منتخبش گفت: “من بهترین و کامل‌ترین انتخاب ممکن را انجام داده‌ام و به کار مشترکمان، وضعیت بازیکنان در باشگاه هایشان و نحوه برنامه ریزی برای بازی در جام جهانی اهمیت می‌دهم. ”
این مربی به مشکل بزرگش در تهیه لیست به دلیل تعداد بازیکنان معتبر در هر پست برای انتخاب خود اشاره کرد که عدم حضور بعضی بازیکنان ثابت سال‌های گذشته تیم ملی مانند کیوگو فوروهاشی یا رئو هاته را به این دلیل دانست.
لیست ۲۶نفره ژاپن به شرح زیر است:دروازه‌بانان: شویچی گوندا (شیمیزو اس پالس)، دانیل اشمیت (سینت ترویدن)، ایجی کاواشیما (استراسبورگ)
مدافعان: هیروکی ساکای (اوراواردز)، میکی یامانه (کاوازاکی)، کو ایتاکورا (مونشن گلادباخ)، تاکهیرو تومیاسو (آرسنال)، مایا یوشیدا (شالکه)، شوگو تانیگوچی (کاوازاکی)، هیروکی ایتو (اشتوتگارت)، یوتو ناگاتومو (FC توکیو)، یوتا ناکایاما (هادرزفیلد تاون)
هافبک‌ها: جونیا ایتو (استاد رمس)، ریتسو دوآن (فرایبورگ)، واتارو اندو (اشتوتگارت)، هیدماسا موریتا (اسپورتینگ)، آئو تاناکا (دوسلدورف)، دایچی کامادا (اینتراخت فرانکفورت)، تاکفوسا کوبو (رئال سوسیه‌داد)، تاکومی مینامینو (موناکو)، کائورو میتوما (برایتون)، گاکو شیباساکی (لگانس)، یوکی سوما (ناگویا)
مهاجمان: دایزن مائدا (سلتیک)، آیاسه اوئدا (سرکل بروژ)، تاکوما آسانو (بوخوم)
کوبو و کامادای جزو ۱۹ نفر از مجموع ۲۶ نفری هستند که برای اولین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی دعوت شده اند. در میان مسن ترین‌ها، کاپیتان مایا یوشیدا (شالکه) و هیروکی ساکای (اوراوا ردز) هستند که سومین جام جهانی خود را پیش رو دارند، در حالی که دروازه‌بان این تیم، ایجی کاواشیما (استراسبورگ) ۳۹ ساله و یوتو ناگاتومو وینگر (اف سی توکیو) ۳۶ ساله، چهارمین تجربه‌شان خواهد بود.
با این حال موریاسو ممکن است مجبور شود در آخرین لحظه قبل از سفر تیم ژاپن به قطر، تغییراتی ایجاد کند، زیرا بازیکنان مختلفی که اخیراً دعوت شده‌اند، از جمله کوبو مصدوم شده‌اند و ممکن است به مرز آمادگی نرسند.
سامورایی‌ها قبل از جام جهانی یک بازی دوستانه مقابل کانادا را در دبی برنامه ریزی کرده‌اند. ژاپن اولین بازی خود در این رقابت‌ها را در گروه E، مقابل آلمان برگزار خواهد کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273110/اولین-فهرست-بازیکنان-جام-جهانی-۲۰۲۲-معرفی-شدند

دکمه بازگشت به بالا