اخبار بین المللی

روسیه گندم و سوخت به لبنان اهدا می‌کند

روسیه گندم و سوخت به لبنان اهدا می‌کند
وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان خبر داد لبنان ۲۵ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن سوخت رایگان از روسیه دریافت خواهد کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت، «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان روز سه شنبه به اسپوتنیک خبر داد که لبنان ۲۵ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن سوخت رایگان از روسیه دریافت خواهد کرد.
حمیه گفت: «روسیه ۲۵ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن سوخت لازم برای نیروگاه‌ها در اختیار لبنان قرار می‌دهد.»
او افزود که سفیر روسیه در بیروت به او گفته است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبلاً دستورات لازم را داده است، اما زمان دقیق تحویل در آینده مشخص خواهد شد.
به دنبال حمله اوکراین به کشتی‌های نظامی و غیرنظامی روسیه در دریای سیاه، روسیه روز شنبه مشارکت خود در ابتکار غلات دریای سیاه را به حالت تعلیق درآورد.
دیمیتری چوماکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت قرارداد غلات، در رساندن غلات و کود به کشور‌های در حال توسعه موثر نبود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تأیید کرد فقط ۳ تا ۵ درصد از غلات به فقیرترین کشور‌ها عرضه می‌شود، در حالی که حدود ۳۵ درصد به اتحادیه اروپا و ۳۴ درصد به ترکیه تحویل داده می‌شود.
دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه ۲۹ اکتبر اعلام کرد روسیه آمادگی دارد در چهار ماه آینده ۵۰۰ هزار تن غله را بدون هیچ هزینه‌ای در چهار ماه آینده به کشور‌های دارای چالش در این زمینه عرضه کند و به صورت کامل جایگزین صادرات غلات اوکراین شود و تحویل غلات به تمام کشور‌های مربوطه با قیمت‌های مناسب را سازماندهی کند.
پاتروشف خاطرنشان کرد که روسیه تاکنون ۱۵۰ میلیون تن غلات در سال جاری برداشت کرده است، این در حالی است که ظرفیت صادرات آن بیش از ۵۰ میلیون تن برآورد شده است.
لبنان از سال ۲۰۱۹ دچار بحران مالی و اقتصادی عمیق و تنش‌های سیاسی و اجتماعی است. در بحبوحه بحران، نظام بانکی تقریباً به طور کامل فلج شد و ارزش پول ملی در برابر دلار بیش از ۲۰ برابر کاهش پیدا کرد. به همین دلیل بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273096/روسیه-گندم-و-سوخت-به-لبنان-اهدا-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا