اخبار بین المللی

پیروزی الجزایر با حضور دو سوم رهبران عربی در نشست سران عرب در الجزیره

پیروزی الجزایر با حضور دو سوم رهبران عربی در نشست سران عرب
در الجزیره
در نشست  سران عرب در الجزیره، پایتخت الجزایر که امروز سه شنبه به مدت دو روز برگزار می‌شود، دو سوم ر هبران عرب (۲۲ کشور) شرکت می‌کنند و پنج کشور نیز در سطح پایین تری نماینده فرستاده اند اما سوریه همچنان نماینده‌ای اعزام نکرده است.
وزیر خارجه الجزایر در این خصوص گفت: اختلافات را پشت سر گذاشته ایم و غیبت برخی سران عرب از کنفرانس جای نگرانی ندارد.
رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر درباره توافق‌های پیش از آغاز کنفرانس سران عرب در سطح رؤسای جمهور (که قرار است عصر امروز سه شنبه برگزار شود) ابراز رضایت کرده و گفت که اختلاف‌های موجود درباره مسائل مختلف بین کشور‌های عربی کنار گذاشته شدند.
شایان ذکر است برخلاف فشار‌ها و کارشکنی‌های فراوان برای جلوگیری از میزبانی الجزایر از نشست سران عرب و تلاش الجزایر برای برداشتن موانع و بهانه‌ها از جانب برخی رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی، این امیدواری وجود دارد که بیشتر کشور‌های عربی با مشارکت در این نشست صفحه جدیدی را در روابط خود آغاز کنند.
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: ورود ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مغرب به پایتخت الجزایر و شرکت وی در نشست تدارکاتی وزرای خارجه برای نشست سران کشور‌های عربی که دیروز (دوشنبه) کار خود را آغاز می‌کند، اولین غافلگیری این اجلاس بود.
این نشست برای اولین بار پس از سه سال برگزار نشدن به دلیل همه گیری کرونا، فرسایش اقدامات مشترک عربی، افزایش اختلافات و تسلط رژیم‌های عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی بر کشور‌های عربی، برگزار خواهد شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273075/پیروزی-الجزایر-با-حضور-دو-سوم-رهبران-عربی-در-نشست-سران-عرب-در-الجزیره

دکمه بازگشت به بالا