اخبار بین المللی

سوریه: رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ تجاوزگری‌هایش را دریافت می‌کند

سوریه: رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ تجاوزگری‌هایش را
دریافت می‌کند
فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که دیر یا زود با واکنش به حملات اخیر خود به خاک سوریه مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل المقداد در مصاحبه با روزنامه عمانی «أثیر» گفت: اسرائیل دیر یا زود پاسخ همه حملات و تجاوزگری هایش به خاک سوریه را دریافت خواهد کرد.
او افزود: اسرائیل از عبور برخی از هواپیما‌های غیرنظامی از آسمان سوریه سوء استفاده و از پایین یا بالای آن‌ها به اهدافی در خاک سوریه شلیک می‌کند و در این شرایط اگر پدافند هوایی و موشک‌های سوریه پاسخ دهند به هواپیما‌های غیرنظامی اصابت می‌کند که در این صورت مسئولیت آن متوجه ما می‌شود، بنابراین ما واکنشی نشان نمی‌دهیم.
وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: مواضع ما در قبال این حملات کاملا روشن است و ما اعلام می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که اسرائیل دیر یا زود پاسخ همه این حملات و تجاوزات را دریافت خواهد کرد، ما خواستار درگیری نیستیم بلکه چیزی که اکنون به آن نیاز داریم برخورد منطقی و عقلانی است نه رویارویی.
فیصل المقداد اعلام کرد که دمشق بار‌ها از سازمان ملل متحد خواسته است برای توقف حملات و تجاوزات اسرائیل اقدام کند.
ارتش روسیه هفته گذشته اعلام کرد جنگنده‌های اف ۱۶ اسرائیل شامگاه چهارشنبه هشت فروند موشک به سمت اهدافی در حومه دمشق شلیک کردند که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه چهار موشک را سرنگون کردند.
دولت سوریه یک روز پیش از آن اعلام کرده بود که بر اثر حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در حومه دمشق یک نظامی زخمی و خساراتی به منطقه وارد شد.
وزارت دفاع سوریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوالی ساعت ۱۴:۰۰، دشمن اسرائیلی در تهاجم هوایی به خاک سوریه با موشک‌هایی از شمال اراضی اشغالی فلسطین، نقاطی در اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد.
وزارت دفاع سوریه افزود: پدافند هوایی این کشور با موشک‌های متجاوز مقابله و تعدادی از آن‌ها را سرنگون کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273021/سوریه-رژیم-صهیونیستی-دیر-یا-زود-پاسخ-تجاوزگری‌هایش-را-دریافت-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا